کارگردان منتقد مافیای تولید در سینما – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



در ابتدای مراسم افتتاحیه کن پامنار، محیا اسناوندی که راه اندازی کن پامنار را بر عهده داشت، گفت: امیدوارم سال پیش رو پر از خبرهای خوب باشد و اتفاقات جالب و پر از خیری در راه باشد. برکت، آرامش، آسایش، عزت، ثروت و هر چه من و شما برای مردم ایران می دانیم.

وی ادامه داد: امیدوارم کن پامنار به هدف اصلی خود برسد. فیلمی جالب و قابل تامل و بحث. امیدوارم اشکان درویشی با آینده درخشانش هیچ گاه محتوا و مضمون این فیلم را فراموش نکند.

اسناوندی با دعوت از اشکان درویشی برای دیدار با روی سن گفت: من اعتقاد راسخ دارم که پشت سر هر مرد موفقی یک زن موفق است. قسم می خورم اگر مهشید خسروی نبود، اشکان درویشی نمی توانست با این تفکر خوب جلو برود.

«کن پامنار» حرف مردم است

اشکان درویشی گفت: نمی توانم همه بازیگران را نام ببرم اما باید بگویم که از کوچک ترین تا مسن ترین اعضای گروه روی این فیلم خیلی زحمت کشیدند و این فیلم حاصل تلاش همه این دوستان است. . دور از شعار دادن، یک روز بعد از سه سال ساخت این فیلمنامه در ذهنم، زمانی که سیروس همتی برای نوشتن فیلمنامه مشکل داشت، به من گفت: انتظار نداشتم فیلم اینقدر خوب باشد. گفتم: اگر برگردم قطعا فیلم شکست می خورد. فیلمی که پشتش احساسات و حرف های انسانی باشد و خدا بخواهد اتفاق خوبی برایش بیفتد دیگر تکرار نمی شود. «کن پامنار» از من بلندتر است چون از دل مردم حرف می زند.

وی در ادامه از حمایت گروه هنر و تجربه از سینماگران مستقل تشکر کرد و گفت: قبل از ساخت فیلم کن پامنار در مصاحبه ای گفته بودم که چرا باید 2 تا 3 میلیارد به یک باند مافیایی چند تهیه کننده بدهم تا پروانه ساخت بگیرند. من؟ چه زمانی جلوی مافیای تولید فیلم گرفته می شود؟ این فیلم را خودم ساختم و صادقانه بگویم همسرم در ساخت این فیلم تاثیر زیادی داشت.

درویشی تصریح کرد: قبل از فیلمبرداری کن پامنار، چون می خواستم مدتی با عوامل فیلمم ارتباط نزدیک داشته باشم و با آنها زندگی کنم تا با اعتقادات، احساسات و حرف هایشان آشنا شوم، همسرم به فرزندم لطف کرد. همچنین که آن زمان یک ساله بود، یک ماه به خانه پدر و مادرش رفت و من را تنها گذاشت تا بتوانم با این فیلم و شخصیت هایش آنطور که می خواهم رفتار کنم.

وی در ادامه گفت: «کن پامنار» فیلمی پرمخاطب است که با دل مردم حرف می زند. هر تقصیری از کارگردانی که در فیلم می بینید ناشی از بی تجربگی و کم تجربه بودن من است و هر هنر خوبی که می بینید حاصل زحمات گروه و بازیگران است اما واقعیت این است که این فیلم به حمایت شما نیاز دارد. . هر کدام از شما که بتوانید این فیلم را به دیگران معرفی کنید، بزرگترین مشوق من برای شروع کار بعدی ام به نام «مأمور» خواهد بود که روایت می کند پشت صحنه فوتبال چه می گذرد.

درویشی در نهایت اعلام کرد: رسالت رسانه ها گفتگو با مردم است و تا آخر عمرم اگر قرار باشد کاری انجام دهم که با مردم حرف نمی زند، آن را انجام نمی دهم. من کار دیگری می کنم تا پول خوبی به دست بیاورم.

اسناوندی سپس از سالار عقیلی به نمایندگی از هنرمندان حاضر در سالن دعوت کرد.

سطح فرهنگ و آگاهی ما باید بعد از تماشای فیلم، کنسرت و تئاتر بالا رود.

سالار آگیلی گفت: خوشحالم که کن پامنار به پایان رسیده است، امشب ارائه می شود و تا چند روز دیگر نمایش داده می شود. از عوامل فیلم بخصوص اشکان درویشی که این کار را با جان و دل پیگیری کردند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: خواندن این اثر باعث افتخار من است. از دید من کن پامنار فیلم بسیار زیبایی است. به نظر من وقتی به کنسرت یا سینما می رویم، اگر معنای این کنسرت، فیلم یا تئاتر را یاد نگرفته باشیم، آمدن به این تئاتر فایده ای ندارد. بعد از خروج از تئاتر باید سطح فرهنگ و شعور ما بالا رفته باشد و فکر می کنم بعد از دیدن این فیلم قطعا این اتفاق می افتد.

اشکان درویشی سپس از شهرام اسدزاده و خواهرش آسیه اسدزاده که صاحب موسسه فیلم و تئاتر لندمارک هستند و از این فیلم حمایت کردند تشکر کرد.

وی همچنین گفت: از دوست هنرمندم فریبا کوتری که امشب مشغول فیلمبرداری بود و نتوانست در مراسم حضور پیدا کند اما در کنار بچه های کن پامنار بود تشکر می کنم.

پس از آن اسناوندی اشاره کرد که سالار عقیلی خواننده ای است که تئاتر خوانده و فضای سینما و تئاتر را به خوبی می شناسد و اشکان درویشی کارگردان و تهیه کننده از روی سن روی سن دعوت کرد.

شب دعوا کردیم، صبح با هم دعوا کردیم

سیروس همتی که روی صحنه حاضر شده بود خطاب به اشکان درویشی گفت: کنار آمدن با این شیرینی که اینجا ایستاده خیلی سخت است. گفت که به خاطر یک دعوا این فیلمنامه ساخته شده است.» من برای شما می نویسم.

درویشی در ادامه گفت: در یک قسمت از فیلم می توان دید که رسانه چقدر می تواند برای بچه های کار مهم باشد. امیدوارم این سکانس را حتما ببینید. در میان شما پدر و مادری شکوفا وجود دارد که من معتقدم تا پایان عمر به کار من برکت خواهد داد. حتی اگر ربطی به موضوع کلی فیلمم نداشته باشد، من همیشه برای قهرمانان بی ادعای کشورمان برنامه دارم. امروز پذیرای پدر و مادر شهید قربانی پور هستیم.

اسناوندی در پایان گفت: امیدوارم روزی در ایران خود شاهد کار کودکان نباشیم. به امید روزی که هر دقیقه ایران و فرزندان ایرانی ما بخندند.

کن پامنار از 24 مارس در سینماهای منتخب هنر و تجربه اکران می شود.

فیلم های گروه «کنرو تکبره» در اکران شانزدهم و هجدهم در سینماهای منتخب این گروه در تهران و چهارشنبه ها نیز در سینماهای «خنرو تکبره» شهرهای مختلف کشور به نمایش درمی آیند. علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط به سایت های فروش بلیط مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید