بدهی عراق را خرج آب تهران کنید تا مردم «آب نیترات» نخورند.



به گزارش اقتصاد آنلاین، پس از مدت ها کشمکش و جلسات بلندپایه بالاخره مطالبه ایران از عراق وصول شد و اکنون خبر می رسد که دولت قصد دارد بخشی از این منابع مالی را در اختیار زائران قرار دهد. ارز توریستی نامیده می شود. حال این سوال به ذهن متبادر می‌شود که آیا کشوری که سال‌ها درگیر جنگ شدید اقتصادی است و معیشت مردمش به خطر افتاده است، آیا باید این رویکرد را نسبت به منبع انباشته ارز خود داشته باشد؟

حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی- حقوقی مجلس می گوید: «اگر چنین اتفاقی رخ دهد، اقدام ضد انقلابی و غیرقانونی انجام داده اند. این پول برای همه ملت است و باید در راه اهداف پایدار ملت ایران هزینه شود. تامین این منبع ارزی در اختیار زائران باعث تورم می شود زیرا آنها این ارز را در داخل کشور به نقد تبدیل کرده و در بازار خرج می کنند. از سوی دیگر، از آنجایی که اجناس در عربستان گران‌تر هستند، زائران خریدهای خود از جمله هدیه را از ایران خریداری می‌کنند. بنابراین بهتر است این بدهی دریافتی در راه های عقلایی مانند آب تهران هزینه شود تا مردم تهران آب نیترید نخورند.

نوروزی پاسخ داد که اگر دولت مصر تصمیم بگیرد این ارز را به زائران اختصاص دهد، مجلس چه واکنشی نشان خواهد داد؟ وی گفت: در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این باره نداریم اما اگر موضوع برایمان روشن شود تصمیم می گیریم. من عضو کمیسیون قضایی- حقوقی مجلس هستم و این کمیسیون نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهد ماند.

یکی از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس می گوید: قرآن می فرماید: «وَ اللَّهُ عَلَیْهِ کُلِّ النَّاسِ حَجَجَ الْبَیْتِ عَلَیْهِ». یعنی توان مالی، جسمی و روحی. بنابراین اینکه ارز مملکتی را که حق ملت است برای زائران، یعنی افرادی که باید از نظر مالی متمکن باشند، خرج کنیم، مسلماً اشتباه است.

منبع:

رویداد 24

دیدگاهتان را بنویسید