ایجاد 4 آزمایشگاه علمی در دستور کار معاونت علمی ریاست جمهوری



دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از ایجاد و راه اندازی چهار مرکز آزمایشگاهی در حوزه علوم مغز و اعصاب شناختی خبر داد.

به گزارش ایسنادکتر سید محمد مهدوی در چهاردهمین جلسه کمیته هماهنگی و اجرایی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی که با حضور تعدادی از نمایندگان وزرا، مراکز و علمی، دانشگاهی، پژوهشی و پژوهشی برگزار شد. نهادهای آموزشی در حوزه سلامت شناختی، توسعه شناختی، داده کاوی نقش آفرینی کردند و توسعه ابزارها و فناوری های شناختی را از برنامه های اولویت دار این ستاد برشمردند و افزودند: در راستای توسعه بازار کسب و کار برای ارائه خدمات انجام شد. به جامعه و تولید محصولات شناختی با استفاده از ابزارهایی که در فرآیند توسعه و گسترش این دانش به دست آمد. علاوه بر این، برنامه توسعه علوم شناختی ستاد جدید به طور جدی گسترش فرصت های بازار کسب و کار در حوزه علوم شناختی و همچنین حمایت مالی و سرمایه گذاری در بخش اکوسیستم شناختی را مورد توجه قرار داده و اجرا می کند.

مهدوی یادآور شد: ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی طی سالیان متمادی به اجرا و هدف گذاری، برنامه ها و فعالیت های پژوهشی و همکاری با مراکز و موسسات آموزشی و علمی و ایجاد و توسعه زیرساخت ها و آموزش و نیروی انسانی پرداخته است. حوزه دانش، علوم و فناوری های شناختی گام های مثبت و موثری برداشته است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزودن خدمات شناختی به شبکه سلامت دیجیتال کشور و همچنین ارتقاء و تامین مالی توسعه سلامت شناختی و سلامت روان و ارتقای مهارت های شناختی را از دیگر اهداف راهبردی برشمرد. سیاست این ستاد و یادآور شد: در راستای رفع نیازهای جامعه و تربیت و تامین نیروی انسانی مجرب و مجرب، فعالیت ها و تلاش ها برای گسترش زیرساخت های تخصصی در حوزه علوم شناختی در سطح کشور ادامه دارد و بر این اساس ، ایجاد و راه اندازی چهار مرکز آزمایشگاهی دیگر در زمینه دانش مغز و علوم اعصاب شناختی.

به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، وی گفت: همچنین در راستای توسعه رونق بازار کسب و کار و حمایت از فعالیت های پژوهشی 9 مرکز شتاب دهی در حوزه علوم شناختی در سال جاری تاسیس شد. اولین مرکز شتاب شناختی مبتنی بر دانش به تصویب معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید