شرایط ویژه برای برندگان المپیادهای دانشجویی سراسر روسیه برای تحصیل در رشته های علوم بنیادی و بشردوستانه



معاون استعدادهای درخشان و آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: برگزیدگان المپیادهای ملی دانش آموزی در صورت ادامه تحصیل در مناطق اولویت دار کشور علاوه بر دریافت حقوق ماهانه می توانند زیر نظارت یک مربی، دریافت مجموعه ای از اختیارات و حمایت از بنیاد ملی نخبگان برای پیمودن مسیر حرفه ای و دریافت مزایای علمی. این طرح در مقایسه با سایر برنامه های حمایتی صندوق از نظر کیفی و کمی متنوع ترین است.

به گزارش ایسنا، سید محمدصادق موحد در مراسم اهدای مدال المپیاد سراسری دانشجویی 1401 که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در خصوص طرح حمایت از جذب استعدادهای برتر در حوزه های اولویت دار کشور، گفت: برندگان مدال طلا، نقره و برنز کشور در المپیادهای دانشجویی سراسر روسیه در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر و نجوم با معرفی باشگاه دانشمندان جوان دارای رتبه های کشوری 1 تا 100 این طرح شامل آزمون ورودی دانشگاه ها در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی است. ، علوم تجربی و انسانی و همچنین دارندگان رتبه های 150 کنکور سراسری دانشگاه های سراسری در رشته های هنر و زبان های خارجی.

وی افزود: در صورتی که فرد مورد نظر در یکی از حوزه های اولویت دار کشور ادامه تحصیل دهد ماهانه مستمری دریافت می کند و می تواند از بسته اختیارات و حمایت ها با راهنمایی یک استاد مجرب برای پیمودن مسیر تخصصی و علمی خود بهره مند شود. . در ضمن اگر فردی در سنجش سالانه شتاب خود را حفظ کند می تواند بدون شرکت در کنکور در مقطع بالاتر ادامه تحصیل دهد.

موحد در خصوص حمایت از حوزه دانشجویی اظهار داشت: کمک توانمندسازی در ابتدای هر سال تحصیلی با درخواست و ارائه برنامه سالانه فرصت های آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری و فرهنگی در این طرح توسط یک استاد دانشگاه انجام می شود. بنیاد ملی نخبگان و با مصوبات صندوق نخبگان کشور حقوق می گیرند.

معاون استعدادهای درخشان و آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تنوع موسسات افزود: یا فعالیت های فناوری در نهایت کارت فارغ التحصیلی خود را دریافت می کنند.

موحد درباره مزایای پیش بینی شده برای اشتغال مشمولان این طرح ادامه داد: . ضمناً آن دسته از افرادی که تا مقطع دکترا به تحصیل ادامه می دهند، با حفظ پویایی خود، تا زمان یافتن شغل مورد نظر، از فرصت های ویژه ای برخوردار خواهند شد که از آن جمله می توان به حمایت برای ادامه تحصیل در مقطع فوق دکتری، فرصت های جذب به عنوان مدرس دانشگاه اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، وی در پایان با تاکید بر اینکه در دستور کار بنیاد ملی نخبگان بر تربیت استعدادهای برتر در حوزه علوم پایه و علوم انسانی تاکید شده است، گفت: توافق سه جانبه بنیاد ، نخبگان ملی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید