موفقیت در مدرسه با کمک چه غذایی ممکن می شود؟


نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای و دش که در ابتدا برای جلوگیری از زوال شناختی در بزرگسالان ایجاد شد، پتانسیل بهبود توجه دانش‌آموزان را دارد.

رژیم دش یک برنامه غذایی برای کاهش یا کنترل فشار خون بالا است. این رژیم غذایی بر غذاهای کم سدیم، غذاهای غنی از پتاسیم، منیزیم و کلسیم تاکید دارد.

رژیم ذهن ترکیبی از رژیم مدیترانه ای با رژیم دش است، ترکیبی منحصر به فرد که منجر به یک رژیم غذایی سالم برای مغز می شود.

محقق ارشد این مطالعه گفت: «ما بررسی کردیم که چگونه پایبندی به این رژیم‌ها با کنترل توجه کودکان و توانایی مقاومت در برابر عوامل حواس‌پرتی مرتبط است و متوجه شدیم که رژیم فقط ذهن ارتباط مثبتی با معیارهای کنترل توجه کودکان در کودکان دارد».

این نتایج نشان می دهد که رژیم غذایی MIND می تواند رشد شناختی کودکان را که برای عملکرد مدرسه مهم است، بهبود بخشد. رژیم ذهن بر میوه ها، سبزیجات تازه و حبوبات مانند لوبیا، عدس و نخود تمرکز دارد، اما با حمایت از برخی از غذاهای تقویت کننده مغز مانند سبزیجات برگ دار و انواع توت ها از این هم فراتر می رود.

این مطالعه بر روی یک گروه متنوع متشکل از 85 کودک 7 تا 11 ساله متمرکز شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد شرکت‌کنندگانی که رژیم MIND را دنبال می‌کردند دقیق‌تر بودند.

پیروی از رژیم غذایی MIND نه تنها شامل گنجاندن غذاهای سالم در رژیم غذایی شما می شود، بلکه مصرف غذاهای ناسالم را نیز محدود می کند. هدف مصرف گروه های سالم برای سلامت مغز و پرهیز از غذاهای ناسالم است.

دیدگاهتان را بنویسید