بررسی نحوه برگزاری امتحانات ورودی و نهایی سال جاری در کمیسیون آموزش



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه امروز این کمیسیون به بررسی صحت سنجی کنکور و امتحانات نهایی امسال پرداخت و گفت: با توجه به شفاف سازی های ارائه شده، کنکور امسال امن ترین کنکور در سال های اخیر بوده است. تفاوت های زیادی بین مصحح اول و دوم در امتحان نهایی وجود دارد. درست نیست.

به گزارش ایسنا، احمد حسین فلاحی در تشریح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: با توجه به شبهات به وجود آمده در فضای مجازی در خصوص برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ و آزمون های سراسری، کمیسیون آموزش جلسه ای به منظور برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ برگزار می کند. بررسی این موضوعات با حضور مسئولان سازمان سنجش آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش جلسه ای تشکیل داد که در آن به سوالات و شبهات نمایندگان پاسخ داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به توضیحات ارائه شده امسال سازمان سنجش از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته برای جلوگیری از تقلب استفاده کرد، بنابراین کنکور امسال امن ترین آزمون سال های اخیر بوده است. دستگاه های نظارتی و امنیتی نیز برای شناسایی و دستگیری سریع باندهای تبهکاران و کلاهبرداران در کنکور کار کردند. انتظار می رود دستگاه قضایی با این باندهای کلاهبرداران و متخلفان برخورد کند تا امنیت آزمون سراسری کشورمان زیر سوال نرود.

شایعه اختلاف زیاد مصحح اول و دوم در امتحان نهایی صحت ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: سازمان سنجش با به روز رسانی امکانات و تجهیزات خود، آزمون ها را شخصی سازی کرده است، بنابراین احتمال تقلب به حداقل رسیده است. همچنین با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان جدیدترین امکانات در دستور کار سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی درباره نحوه برگزاری امتحانات نهایی نیز بیان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی آموزش و پرورش در سال جاری 80 درصد از محل های امتحانی مجهز به دوربین بوده و دستگاه های نظارتی مانند سازمان سنجش تهیه و در حوزه های امتحانی مورد استفاده قرار گرفته است. . برای گرفتن ابزارهای تقلبی امتحان نهایی 46 درس در 11 روز برگزار شد، بنابراین شایعات مربوط به اختلافات فوق بین مصحح اول و دوم کاملاً تکذیب می شود، زیرا. برای بهبود ضریب ایمنی در تصحیح اوراق، اوراق امتحانی در استان دیگری تصحیح شد.

فلاحی همچنین با بیان اینکه در سختی سوالات امتحان نهایی تردید وجود دارد، گفت: پاسخ این بود که تمام سوالات استاندارد و از یک کتاب درسی و مورد تایید دبیران کشوری بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید