تولید محتوا مزیت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه نشر است – خبرگزاری مهر ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه علی بختیاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر و علی رمضانی مدیر عامل خانه کتاب در دومین روز از نمایشگاه نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه، بازدید از نمایشگاه از غرفه ایران و بازدید از سایر کشورها.

احمدوند در بازدید از این نمایشگاه به توانمندی های بالای کشورمان در زمینه تالیف کتاب در زمینه های مختلف و توانمندی های بالای طراحان و تصویرگران ایرانی اشاره کرد و تولید محتوا را مزیت فرهنگی ایران در عرصه نشر دانست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عزم جدی برای تولید محتوا و ارائه آن به مخاطبان منطقه به ویژه جهان اسلام تاکید کرد.

همچنین جاسم البوئینین مدیر نمایشگاه بین المللی دوحه در بازدید از غرفه ایرانی با معاون فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

مدیر نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه از حضور عالی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه و طراحی زیبای غرفه تشکر کرد.

هیئت ایرانی از دیگر غرفه های نمایشگاه بازدید و با نمایندگان غرفه های عربی شرکت کننده در نمایشگاه از جمله قطر، کویت، امارات، لبنان، اردن و عربستان سعودی برای همکاری بیشتر در زمینه نشر کتاب به تبادل نظر پرداختند.

بازدید از دو غرفه وزارت فرهنگ قطر و غرفه عربستان سعودی که در نمایشگاه امسال به عنوان میهمان افتخاری با تعداد زیادی از ارشاد و هیئت همراه به قطر شرکت کرده بودند که با رایزنی فرهنگی کشورمان موافقت شد. پذیرفته است.

غرفه ایران در نمایشگاه کتاب امسال به لطف همکاری و هم افزایی رایزنی فرهنگی ایران در قطر و خانه کتاب و ادبیات با طراحی و ظاهر متفاوت خود مورد توجه و تحسین همگان قرار گرفت. وجود کتاب هایی با طرح های شاخص از جمله قرآن های نفیس چاپ شده در ایران، کتاب های کودک و نوجوان و همچنین پوسترهای زیبا از طراحان ایرانی از جمله آثاری بود که در غرفه ایران به نمایش گذاشته شد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه با شعار «با خواندن بهتر شویم» با حضور 500 نشریه از 37 کشور جهان از 22 تا 31 ژوئن در محل نمایشگاه های دوحه آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه 180 هزار عنوان کتاب در 750 هزار جلد به بازدیدکنندگان عرضه شد.

دیدگاهتان را بنویسید