سوزاندن قرآن کریم در سوئد به روابط بین مردم آسیب وارد می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیانیه ای اقدام شنیع آتش زدن قرآن کریم در سوئد را که همزمان با عید سعید غدیر خم صورت گرفت را محکوم کرد. آدا.

متن حاشیه نویسی شده این بیانیه به این شکل است؛

علیرغم تاکید مکرر در ادیان، مذاهب و مکاتب، کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی، از جمله کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر، اعلامیه جهانی حقوق بشر، اسناد مجمع عمومی و برخی قطعنامه های سازمان ملل، هرگونه تحقیر، تبعیض، توهین مذهبی و هرگونه غیرقانونی رفتار با افراد و گروه ها به دلیل دین حرام اعلام شده است، اما همچنان شاهد رفتارهای خلاف آموزه های دینی، دینی و ضد اعمال انسانی و انسانی علیه دین بزرگ اسلام و قداست بیش از یک میلیارد مسلمان در برخی کشورهای غربی هستیم. کشورها.

دولت سوئد که یکی از مدافعان حقوق بشر در غرب است، به بهانه آزادی و دموکراسی که به اعتقادات، مقدسات و ارزش‌های فردی احترام می‌گذارد، عمداً چنین مجوز ضد دینی و ضد اسلامی صادر کرد. جوامع به عنوان یکی از حقوق اساسی آنها.

این اقدام خلاف عقلانیت و حقوق بشر الهی، احساسات و عواطف دینی مسلمانان را در سراسر جهان جریحه دار کرده است و بی شک رهبران، جنایتکاران و دست اندرکاران این گونه اعمال زشت و پلید به زودی به عذاب سخت الهی خواهند رسید که گریزی از آن نیست. .

توجیهات دولتمردان سوئدی، دموکراسی و آزادی، چنین رفتاری را غیرقابل قبول می خواند و تنها به این اعمال شنیع، تروریسم و ​​افراط گرایی دامن می زند.

به این اقدام مذموم و پوچ دولت سوئد برای جلوگیری از تکرار چنین اعمال نفرت انگیزی که هیچ توجیهی ندارد. این غیر قابل قبول است، نفرت و نژادپرستی را تحریک می کند، به روابط بین مردم و کشورها آسیب می زند و باید از آن جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید