آخرین نفس های کارت سوخت؟ – ایسنا



پس از چندین سال بحث و گمانه زنی در مورد استفاده از قدرت کارت های بانکی برای تامین بنزین، سرانجام دولت گام جدیدی در این زمینه برداشت.

به گزارش ایسنا، اگرچه در ماه های اخیر برنامه ریزی وزارت نفت سرعت صدور کارت سوخت جدید را افزایش داده و زمان انتظار کاهش یافته است، اما به نظر می رسد با ابتکاری جدید بتوان این مشکل را به صورت اساسی حل کرد.

مهمان روز: کارت های بانکی

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از اجرای طرح پایلوت تامین سوخت از طریق کارت بانکی وی در یکی از جایگاه های تهران خبر داد و گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل تست و صدور مجوز، توزیع سوپر بنزین از طریق کارت های بانکی در مرحله اول این طرح آغاز می شود.

همچنین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم گاز ارسالی به نیروگاه ها از ابتدای سال جاری تا پایان بهار 21 میلیارد و 814 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال 1401 بیش از سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

پالایشگاه های آسیایی که حدود یک سوم مصرف سوخت جهان را تامین می کند، با وعده اخیر عربستان سعودی و روسیه برای کاهش بیشتر عرضه، آنها آماده می شوند تا نفت مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین کنند.

ترمز روز: بازار سرمایه

شاخص عمومی بورس امروز با افزایش 570 واحدی به دو میلیون و 202 هزار واحد رسید. شاخص کل نیز با هم وزن با 2880 واحد افزایش به رقم 776178 واحد رسید.

یکی از طرح هایی که سال گذشته توسط دولت پیشنهاد شد. بهره وری از دارایی های عمومی طرحی بود که به نظر می رسد برای اجرای آن شمارش معکوس می کند و طبق وعده داده شده، معاملات در کف شیشه ای بورس انجام می شود.

علاوه بر این، آمارهای اخیر نشان می دهد که درآمد دولت از محل مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد، مالیات بر ارث، مالیات مستقیم و مالیات بر کالاها و خدمات اسفند 1401 بیش از 70 هزار میلیارد تومان بوده است.

شرکای فعلی: چین و روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که همکاری تجاری و اقتصادی روسیه و چین در حال گسترش است و در حال حاضر بیش از 80 درصد از تسویه حساب بین دو کشور به روبل و یوان انجام می شود.

همچنین روسیه روز سه شنبه (4 ژوئیه) با انتقاد از موانع احتمالی به صادرات محصولات کشاورزی او گفت که دلیلی برای تمدید توافقی که به اوکراین اجازه می دهد غلات را از طریق دریای سیاه صادر کند، نمی بیند.

یک مقام ارشد بانک مرکزی روسیه تاکید کرد که کاهش اخیر روبل این تهدیدی برای ثبات مالی روسیه نیست.

تغییر روز: کاتالوگ الکترونیکی

وزیر کار وی گفت: بحث حل مشکل مدیریت صندوق های بازنشستگی از جیب کارگران مطرح نیست و هیچکس دست به این کار نمی زند اما صندوق ها با بی ثباتی جدی مواجه هستند و نیاز به اصلاحات اساسی دارند.

مدیرعامل سازمان آزادراه گفت: مذاکرات اولیه با چین این کار برای انجام کارهای مهندسی در سه قطعه بزرگراه تهران – شمال در ازای پاکسازی نفت انجام شد. با وجود این، در قراردادها ذکر شده است که 80 درصد از پیمانکاران ایرانی در این پروژه حضور خواهند داشت.

دبیر انجمن صنایع شیشه ایران وی از برگزاری نمایشگاه صنعت شیشه با حضور نمایندگان ایتالیا، آلمان، ترکیه و چین از سوم تیرماه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از سه میلیون تن شیشه تولید شود که حدود 40 درصد آن. شیشه تخت به کشورهای حوزه خلیج فارس می رود و به آسیای مرکزی و حتی اروپا صادر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید