واکنش سرمربی استقلال به اظهارات جنجالی نکونام/ جذب بازیکنان جدید – خبرگزاری مهر ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام روز پنجشنبه با انتقاد از عملکرد مدیران باشگاه، اظهار داشت: افرادی در باشگاه هستند که دست به کار شده اند و می خواهند جلوی پیشرفت باشگاه را بگیرند. وی تاکید کرد که مدیریت باشگاه به دلیل گرانی نمی تواند هیچ یک از بازیکنان درخواستی را جذب کند.

علی خطیر سرپرست باشگاه استقلال روز جمعه مصاحبه ای با سایت باشگاه استقلال داشت و توضیحاتی درباره وضعیت فعلی این باشگاه ارائه کرد.

برنامه بلند مدت استقلال
با شناخت دقیق از شرایط استقلال، برنامه بلندمدتی آماده کرده ام و می دانم برای بهتر شدن شرایط استقلال باید شدیدترین فشارها را تحمل کرد. مدیریتی که می خواهد فضای آشفته این باشگاه را تغییر دهد، مطمئنا در کوتاه مدت اعتراض اکثریت را برمی انگیزد، اما امیدوارم با کمک هواداران منطقی و منصف استقلال، به زودی بتوانیم اوضاع را تغییر دهیم. جهتی که نهاد باشگاه در آن احیا خواهد شد و همچنین اعتماد و احترام لازم بین هواداران و تأسیس باشگاه.

واقعیتی که مردم باید بدانند
سیاست جدید باشگاه مبتنی بر صداقت و گشاده رویی نسبت به هواداران استقلال خواهد بود. من شرکت ورشکسته استقلال را با بیش از 600 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم. این واقعیتی است که مردم باید بدانند. یعنی اولین روز کاری من با چندین نوتیفیکیشن و اخطار همراه بود. اینها بهانه نیست. اینها حقایقی است که در صورت تحلیل و ارزیابی درست آینده موفقی را برای استقلال رقم خواهد زد. من مصمم هستم که باشگاه را با وجود اینکه از نظر مالی ورشکسته است به وضعیت باثباتی برسانم. اما در علم مدیریت تعریف نشده است که یک نفر مدیر باشگاه شود و همه چیز را یک شبه رقم بزند. نه من و هیچکس نمی تواند این کار را بکند، اگر چنین قولی می دهد به وضوح به هواداران استقلال دروغ گفته است.

نمیذارم کسی دخالت کنه
جواد نکونام با همان گل های من به استقلال آمد. من هم به او گفتم و اینجا تاکید می کنم که بزرگترین حامی نکونام در باشگاه خواهم بود. ما هر دو از کودکی عاشق این تیم هستیم. ما رویاهای مشترک داریم. جواد که سال ها سابقه حضور در دانشگاهی مثل لالیگا را دارد قطعا دستیار اصلی باشگاه در این مسیر خواهد شد. نکونام شایسته جایگاهش است، او منتخب میلیون ها هوادار استقلال است و هیچ حرکتی حق تخریب رابطه مدیر و سرمربی را ندارد. من برای خودم اصولی دارم و اجازه نمی دهم کسی در کارم دخالت کند. اگر کسی بخواهد برای تیم و سرمربی من حاشیه درست کند، قاطعانه با او مخالفم و از کسی تعارف نمی کنم.

جواد به درستی نگران است
جواد در هفته های اخیر دوران پر استرسی را پشت سر گذاشته و در این مسیر تنها بوده و باید به او حق داد که بیشتر نگران تیمش باشد. دیشب مصاحبه اش را شنیدم اما در جلسات باشگاه در مورد صحبت های او با نکونام صحبت خواهیم کرد.

معیار موفقیت فقط هزینه ها نیست
فصلی که استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی قهرمان شد نزدیک به 80 میلیارد تومان بود و در فصل قبل هم همانطور که همه می دانند حدود 400 میلیارد تومان هزینه شد و حتی یک جام هم نگرفتیم. این نشان می دهد که فقط هزینه کردن مهم نیست و تیمی که 80 میلیارد هزینه کرد قهرمان لیگ شد، در حالی که تیمی که 400 میلیارد هزینه کرد برنده نشد. البته فکر می کنم تیم پارسال تیم خوبی بود و به گزارش مهر، از نظر همه کارشناسان یکی از بهترین تیم های فوتبال ایران بود اما شکست خورد.

درباره الزامات بازیکن
به بازیکنان استقلال قول دادم درآمد فصل قبل آنها را به بالاترین حد ممکن برسانم. یعنی مهم ترین مسئله باشگاه نجات بازیکنان از دغدغه های فصل گذشته است.

من گزارش دادم که هیچ قراردادی وجود ندارد
از روزی که به باشگاه آمدم قرارداد سرمربی را ندیدم، حق با نکونام بود، روزی که درخواست قرارداد کردم متوجه شدم که قرارداد سرمربی و یکی دو بازیکن دیگر وجود ندارد. در باشگاه وقتی با مسئول مربوطه تماس گرفتم گفتند قراردادی وجود ندارد. از رقم و رقم قرارداد نکونام و محتوای آن اطلاعی ندارم. گزارشی نیز در این خصوص برای ارائه به هیئت مدیره محترم تهیه کرده ام. همچنین در جلسه ای که با آقای نکونام داشتم به ایشان گفتم که قطعا در هفته آینده مشکل قرارداد ایشان را حل خواهم کرد.

مرادمند سفید امضا کرد
اگر در مورد بازیکنان مفصل صحبت نکرده ام به این دلیل است که اینها مسائل حرفه ای و خانوادگی است. من نمی توانم همه را از مذاکره با بازیکنان مطلع کنم. الان که قرارداد بسته شده می گویم قرارداد حسین مرادمند با استقلال سفید است. من رک و پوست کنده به حسین و مدیر برنامه اش گفتم که امسال با توجه به شرایط باید از خواسته هایت دست بکشی. این بازیکن صادقانه قبول کرد و با اینکه مشکلاتی داشت اما بدون هیچ چشمداشت دیگری با ما قرارداد امضا کرد. هواداران استقلال باید حواسشان به این مسائل باشد، ما بازیکنانی داریم که برای استقلال با مشکلات زیادی روبرو هستند. الان هم بازیکنانی که با تیم تمرین می کنند از خود گذشتگی کردند و به معنای واقعی با آن بودند.

در انتظار لیستی از خارجی های ناشناس
همه بازیکنان را با نظر مستقیم سرمربی جذب می کنیم و مذاکره با بازیکنان مورد نظر بر همین اساس بود. منتظریم نکونام نظرش را در مورد بازیکنان خارجی به باشگاه بدهد تا سریعا با آنها مذاکره کنیم.

به زودی سه یا چهار بازیکن جدید استخدام کنید
از هواداران استقلال بزرگ می خواهم به باشگاه و تیم آرامش بدهند و اجازه دهند این دوران سخت طبق برنامه سپری شود. حالا می گویم به زودی خبرهای خوبی خواهید شنید. برای سرمربیگری این تیم با سه یا چهار بازیکن در حال مذاکره هستم و انشالله بلافاصله پس از اعلام نتایج این خبر از طریق رسانه های رسمی باشگاه به گوش هواداران می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید