خدمتکار رباتی که همه کارهای خانه را انجام می دهد



این استارت آپ که توسط یکی از اعضای سابق OpenAI تأسیس شده است، ادعا می کند که در حال توسعه یک ربات گارسون است که می تواند تمام کارهای خانه را انجام دهد و در چند سال آینده وارد بازار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از IA، Prosper Robotics، یک استارت آپ مستقر در لندن، انگلستان، توسط Sharik Khashme، کارمند سابق OpenAI، توسعه دهنده معروف ترین ربات هوش مصنوعی جهان، ChatGPT، تاسیس شد و در حال حاضر در حال توسعه یک ربات خدمتکار است که ممکن است به زودی بتواند تمام تکالیف شما را انجام دهد. .

این ربات جدید بر روی چرخ ها حرکت می کند و دارای دو بازو است که می توان آنها را برای انجام کارهای مختلف بالا و پایین کرد.

هاشمی می گوید: تو برو سر کار و همه کارهای خانه تو را انجام می دهند. شما یک برنامه کاربردی در تلفن همراه خود خواهید داشت که به شما نشان می دهد چه کاری انجام داده اند.

اما به دلیل پیچیدگی قیمت، آوردن این ربات به بازار دشوار است. امروزه، انواع ماشین‌هایی که در کارخانه‌های با فناوری پیشرفته پیدا می‌کنید، اغلب صدها هزار دلار قیمت دارند و فقط در یک شغل تخصص دارند.

هاشمی می‌گوید: «مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید تا یک ربات خانگی به واقعیت تبدیل شود، مقرون‌به‌صرفه کردن سیستم است، بنابراین این جالب‌ترین کاری است که ما انجام داده‌ایم.

تیم سازنده این ربات با حل مشکلاتی که اکثر مهندسان رباتیک به آن فکر نمی کنند، مانند طراحی اتصالات الکتریکی در یک سیستم متحرک، به این مهم دست یافتند.

با این رویکرد، این شرکت قصد دارد قیمت پیشخدمت روباتی خود را بین 5000 تا 10000 پوند (6000 تا 12000 دلار) قرار دهد. البته این شرکت برای نگهداری و بیمه این ربات پیشخدمت، حق اشتراک ماهیانه دریافت خواهد کرد.

با این حال، هاشمی توضیح داد که هنوز امکان خودکارسازی کامل چنین رباتی وجود ندارد، زیرا اطلاعات کافی برای آموزش کامل یک ربات خانگی وجود ندارد.

این شرکت قصد دارد در ابتدای راه اندازی این ربات از اپراتورهای انسانی برای رفع این مشکل استفاده کند.

هاشمی می‌گوید: «اپراتور باید اولین بار این کار را انجام دهد، مثلاً 10000 بار، و سپس اطلاعات کافی برای انجام خودکار آن را داریم.

در مورد زمان بندی، هاشمی می گوید امیدوار است اولین پیشخدمت ربات عملی او در حدود هشت ماه آینده برای شروع آزمایش آلفا آماده باشد و تعدادی از خانواده ها قبلاً برای شرکت در روند آزمایش ثبت نام کرده اند.

وی گفت: ما حدود 20 ربات آماده آزمایش داریم. پس از آن، امیدوارم تا حدود دو سال دیگر نسخه آماده بازار این ربات را داشته باشم.

در نهایت هاشمی امیدوار است با این ربات پیشخدمت بار را از دوش زنان بردارد.

می گوید: کارهای خانه در خیلی جاها به صورت نامتناسب بر دوش خانم ها می افتد. اگر رباتی داشته باشیم که بتواند مقدار قابل توجهی از کارهای خانه را انجام دهد، می تواند ابزاری عالی برای کمک به زنان باشد که وقت خود را آزاد کنند و مستقل تر شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید