بهترین تکنیک های تمیز کردن مشعل های گازی


تمیز کردن شعله گاز کاری سخت و ترسناک به نظر می رسد، اما راه حل های ساده ای برای از بین بردن کثیف ترین قسمت های شعله گاز وجود دارد. برای شروع، کویل ها و گریل های حرارتی را از اجاق گاز برقی یا معمولی جدا کرده و با مخلوطی از آب و مواد شوینده تمیز کنید.

برای از بین بردن لکه های سرسخت از خمیر جوش شیرین استفاده کنید و اگر شعله پر از کثیفی و روغن است، می توانید از محلول آمونیاک نیز استفاده کنید. می توانید شیشه های گاز را با جوش شیرین و سرکه تمیز کنید یا از دستمال های تمیز کننده جادویی استفاده کنید. با ما بمان.

روش 1: شروع به تمیز کردن اجاق گاز کنید

شعله را بردارید. قبل از شروع تمیز کردن، اجاق گاز برقی یا معمولی را خاموش کنید. مطمئن شوید که فر خاموش است و تمام قسمت ها مانند کلاف ها و بشقاب ها کاملا خنک هستند. آنها را روی میز آشپزخانه بگذارید تا بعدا تمیز شوند.

شعله معمولاً به راحتی خارج می شود، اما در برخی موارد فشار یا چرخش کمی برای جدا کردن آن لازم است. اگر در این بخش مشکلی دارید، لطفاً به دفترچه راهنمای فر خود مراجعه کنید.

شعله و کویل ها را تمیز کنید. چند قطره مایع ظرفشویی را به یک کاسه آب اضافه کنید و مخلوط کنید تا کف کند. یک پارچه تمیز را در محلول خیس کنید و از آن برای تمیز کردن لکه ها و ذرات گیر کرده غذا استفاده کنید. این عمل را برای هر شعله تکرار کنید.

تمیز کردن شعله گاز 4 روش بسیار ساده و کاربردی

در مورد شعله گاز برق نیز مراقب باشید که اتصالات خیس نشود و هرگز آنها را در آب غوطه ور نکنید.

شعله را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و سپس خشک کنید. یک پارچه تمیز را دوباره با آب معمولی خیس کنید و از آن برای تمیز کردن شعله و صفحات مربوطه استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام قطعات آنها را از مواد شوینده جدا کنید. آتش را روی یک حوله تمیز بگذارید تا خشک شود. برای بهترین نتیجه، بهتر است قبل از تنظیم شعله اجازه دهید چند ساعت خشک شود.

روش 2: برای از بین بردن لکه های سرسخت از جوش شیرین استفاده کنید

خمیری از جوش شیرین درست کنید. اگر بعد از مرحله قبل لکه باقی ماند، به آرامی آنها را با این خمیر پاک کنید. یک یا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک کاسه کوچک بریزید و به آرامی چند قطره آب به آن اضافه کنید تا خمیری با غلظت دلخواه به دست آید.

خمیر را روی سطح مورد نظر قرار دهید. از یک پارچه نرم، اسفنج یا مسواک قدیمی استفاده کنید تا خمیر را به شعله اضافه کنید. این رب را حتما فقط روی شعله ای که از روی گاز برداشته شده استفاده کنید و بگذارید 15-20 دقیقه روی شعله بماند.

خمیر سودا برای تمیز کردن گازها

آتش را با حوله بردارید و بگذارید خشک شود. از یک پارچه تمیز برای پاک کردن خمیر جوش شیرین استفاده کنید. تا حد امکان پاک کنید تا چیزی باقی نماند. بگذارید شعله و کلاف ها کاملا خشک شوند و سپس آنها را به گاز وصل کنید.

روش 3: استفاده از محلول آمونیاک

شعله را در کیسه ای قرار دهید و محلول آمونیاک را اضافه کنید. شعله و کلاف های مربوطه را جدا کرده و جداگانه در یک کیسه زیپ دار بزرگ قرار دهید. و سپس در هر کیسه یک چهارم فنجان آمونیاک بریزید. لزومی ندارد که شعله به طور کامل در محلول آمونیاک شناور شود. گاز آزاد شده از آمونیاک به آرامی تمام ذرات را از شعله جدا می کند.

استفاده از محلول آمونیاک برای تمیز کردن شعله گاز

مراقب باشید محلول آمونیاک را از انواع سفید کننده ها دور نگه دارید. زیرا ترکیب آنها باعث آزاد شدن گازهای سمی می شود.

استفاده از محلول آمونیاک برای تمیز کردن شعله گاز

کیسه ها را با دقت ببندید. کیسه های زیپ لاک را کاملا ببندید و بیرون از خانه یا جایی که بوی آمونیاک نمی دهد قرار دهید. کیسه ها را در جایی قرار دهید که اگر آب از آنها چکه کند به سطح آسیب نرسانند. (مثلا سطح سیمان یا بتنی) شعله باید حداقل 12 ساعت یا یک شب در محلول بماند.

شعله را از کیسه بردارید. قبل از لمس و خاموش کردن آتش از دستکش پلاستیکی استفاده کنید. شعله را از کیسه بردارید و با یک پارچه یا اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

روی سطح آن جوش شیرین بپاشید. اجازه دهید سطح گاز کاملا خنک شود. پودر جوش شیرین را روی شعله (یا در صورت تمایل تمام سطح گاز) بپاشید. مراقب باشید که کل سطح را با یک لایه ضخیم جوش شیرین بپوشانید.

تمیز کردن شیشه با شعله گاز

سطح را با سرکه اسپری کنید. یک بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید و آن را روی سطح اسپری کنید. مطمئن شوید که تمام جوش شیرین با سرکه پوشانده شده است. آنها را به مدت 15 دقیقه روی سطح گاز بگذارید.

تمیز کردن شیشه با شعله گاز

سطح را پاک کنید. از یک پارچه مرطوب تمیز برای پاک کردن کل سطح گاز استفاده کنید. در طول این فرآیند، حوله کاغذی را چند بار مرطوب کنید تا تمام جوش شیرین و سرکه از آن پاک شود. قبل از استفاده مجدد از فر، اجازه دهید تمام سطوح کاملا خشک شوند.

از پد جادویی برای از بین بردن سوختگی یا لکه های سرسخت استفاده کنید. پد را مرطوب کرده و به آرامی روی نقاط مورد نظر بکشید. برای سهولت در این فرآیند، بلافاصله پس از ایجاد لکه، آنها را با گاز از روی سطح پاک کنید تا به مرور زمان ماندگاری و چسبندگی آنها بیشتر نشود.

دیدگاهتان را بنویسید