رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است



ایسنا/ آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تقویت فعالیت های فرهنگی یک سرمایه گذاری اجتماعی است، گفت: دانشگاه ها بر اساس توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی رتبه بندی می شوند.

دکتر عبدالحسین کلانتری روز دوشنبه 21 تیرماه در نشست دبیران منطقه ای و کارگروه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در دانشگاه تبریز پس از هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، این اقدام زشت و ناپسند غرب را محکوم کرد. وی گفت: توهین به ساحت مقدس قرآن کریم نشان دهنده توهم غربی ها است و این اقدام آنها نشان دهنده نفوذ و سیل عظیم اسلام گرایی در غرب است.

وی درباره شیوه اجرا، روش ها و تشریح برخی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها گفت: روزهای تابستان فرصت مناسبی برای برنامه ریزی برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای دانشمندان اعم از معلمان، کارکنان و دانشجویان است. دانشجویان در حال حاضر بیشترین تعامل و تعامل را با کارکنان دارند و باید از این پتانسیل دانشگاه ها برای پیشبرد اهداف و راهبردهای توسعه فرهنگی استفاده شود.

با تمام وجود از فعالیت های دانش آموزی حمایت کنید

کلانتری افزود: تقویت، حمایت و کمک به تشکل ها، کانون ها، انجمن های علمی دانشجویی و همچنین بسیج کارکنان، دانشجویان و اساتید برای توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ضروری است و از این طریق فعالیت های فرهنگی در حوزه های مختلف تقویت و توسعه می یابد. راه ها و راه ها ابزار سرمایه گذاری در این زمینه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد: روسای جمهور، معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها باید از امروز برای پذیرش های جدید برنامه فرهنگی داشته باشند و بهترین گزینه در این زمینه استفاده از فرصت های یک دانشگاه است. دانشجو. مجموعه ها.

وی با تاکید بر گسترش و توسعه فعالیت های دانش آموزی تصریح کرد: دانشجویانی که در فعالیت های فرهنگی و گروهی شرکت می کنند بهترین و موفق ترین دانش آموزان هستند. بنابراین با جذب دانشجویان جدید الورود در سازمان ها، مراکز و انجمن های علمی می توان از بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه و دانشگاه ها در آینده جلوگیری کرد.

کلانتری اضافه کرد: در ترم تحصیلی جدید راهبرد موثر معاونان فرهنگی و اجتماعی باید مبتنی بر در نظر گرفتن رفتار مهربانانه با دانش آموزان باشد، به عبارتی با دانش آموزان همان گونه رفتار و رفتار کنند که با فرزندان خود رفتار می کنند.

رتبه بندی دانشگاه ها برای فعالیت های فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه ها بر اساس توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی رتبه بندی می شوند، یادآور شد: امروزه به دلیل برخی مشکلات از جمله مشکلات مالی، اجرای برخی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها به کندی پیش می‌رود، اما با وجود این می‌توان کارهای ارزشمند، مؤثر و کارآمد انجام داد.

شریف با بیان اینکه مراسم اربعین و اردوی راهیان نور بهترین، موفق ترین و موثرترین برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها است، تصریح کرد: این برنامه ها در دانشگاه ها باید در اولویت قرار گیرد و حمایت های لازم برای حضور فعال دانشجویان صورت گیرد.

وی در ادامه استفاده از امکانات نام، یاد و سبک زندگی شهدا را برای توسعه و تقویت برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها ضروری دانست و گفت: دانشگاه ها باید با ایجاد کانون های ایثارگران در زمینه ترویج ایثار و شهادت سیاست و برنامه ریزی منظمی داشته باشند. . یا همرزمان شهید این اهداف قابل دستیابی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید