سجادی: استقلال به دنبال مربی ایرانی است


حمید سجادی در حاشیه نشست گفتگوی مشترک خبرنگاران با موضوع حکمرانی در ورزش گفت: حکمرانی در ورزش به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس. در تایید عزیزانی که گفتم مواردی به ذهنم رسید. 10-12 سال پیش از سال 1387 تا 1391 معاون وزیر ورزش بودم و تجربه داشتم و اساسنامه متفاوت بود. من از شرایط فعلی راضی نیستم، اما منظورم از این مصادیق عدم مدیریت در ورزش است، این اتفاقات می تواند بیفتد.

وی ادامه داد: 30-15 سال پیش مشکلاتی در مدیریت ورزش وجود داشت. اکنون با توافق با سازمان های بین المللی و با تحقیقات خودمان، تحولات رخ داده در ساختار ورزش کشور، تغییرات ساختار کشور و مهمترین اتفاق در ورزش، قانون، مسئولیت ها و اهداف است. از ورزش و جوانان برای ما توضیح داد که کار مجلس چیست. این قانون بر اساس 9 آیین نامه نوشته شده است و فدراسیون ها اساسنامه دارند. همانطور که می بینید اوضاع تحت کنترل است اما آنچه در جلسه به آن اشاره کردم مربوط به گذشته است. گفتم فلانی در مقابل دولت سیزدهم این گونه رفتار کرد و چنین حرف هایی زد. اتفاقات قبل از دولت سیزدهم رخ داد. مثلا می گفت قانون اساسی جمهوری اسلامی را قبول ندارم ولی من خودم قانون اساسی را نوشتم و دارم که چنین مدیریتی در ورزش قابل قبول نیست! فوتبال نیز دو اساسنامه دارد.

وی در خصوص اینکه امروز سرمربی اسپانیایی برای مذاکره با استقلال آمده و اینکه آیا قراردادش دلاری خواهد بود یا ریالی، گفت: نمی دانم; می خواهند مربی خارجی بیاورند یا نه؟ تا جایی که من می دانم دنبال مربی از ایران بودند. تا دیروز خبر داشتم استقلال در حال تحقیق و تفحص از سرمربی ایرانی است. امروز صبح در جلسه بودم و به من نگفتند. اگر فرضیه شما مبنی بر آمدن مربی خارجی برای باشگاه درست باشد، باید همان مقرراتی که توضیح داده شد رعایت شود. یکی از آخرین تصمیمات در ورزش، سقف بودجه است، در فوتبال سقف بودجه و سقف هزینه می گذارند، مثلاً برای آسیایی ها 325 میلیارد تومان است و مبالغ خاصی برای حرفه ای شدن باشگاه تعیین می شود. رویدادهای دیگری بر اساس دستورالعمل های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فوتبال وجود داشته است که رعایت آنها در فوتبال مفید است.

ادامه دارد…




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید