آواتار 12 به زودی; شاهکار جدید نادر فقیه زاده برای چینی ها


برند جوان آواتار که حاصل همکاری چند شرکت بزرگ چینی است، در تدارک معرفی یک محصول جدید است. این خودروی الکتریکی آواتار 12 نام دارد و در دسته سدان های فول سایز قرار می گیرد. اخیراً توسط چینی ها آورده شده است. نادر فقیه زاده طراحی شده و از نظر مشخصات حرف های زیادی برای گفتن دارد. در توصیف جذابیت های آواتار 12، موتور آن کافی است 578 اسب بخار قدرت تولید می کند!

آواتار 12

شاید بدانید که برند آواتار نتیجه همکاری با چانگان است. هواوی و شرکت باتری CATL. این برند چند ماه پیش با معرفی کراس اوور زیبای آواتار 11 وارد بازار خودرو شد، سدان آواتار 12 هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده و مشخصات آن از طریق سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به بیرون درز کرده است.

طراحی آواتار 12

سدان آواتار 12 از نظر طراحی بسیار شبیه به کراس اوور همکار خود است. بدنه این سدان چینی صاف بودن و عدم وجود خطوط و گوشه های تیز است. مانند آواتار 11، چراغ های جلوی این خودرو نیز ساختار بسیار باریکی دارند. سپر نیز حالتی اسپرت دارد و دماغه خودرو را بسیار جذاب کرده است. تصاویر اصلی نشان می دهد که آواتار 12 آینه های جانبی مشترکی ندارد و دو دوربین تصویری از اطراف خودرو را در اختیار راننده قرار می دهند.

آواتار 12

آواتار 12 نمای عقب پویا و جذابی دارد. مانند نمای جلو، چراغ های این نما نیز بسیار باریک هستند. سپر عقب متورم و پف کرده به نظر می رسد. روی تنه قسمتی وجود دارد که به نظر می رسد محل باله متحرک باشد.

آواتار 12

ابعاد و وزن آواتار 12

در مورد ابعاد باید گفت که سدان برقی آواتار 12 متر طول دارد. 5020 میلی متر و عرض آن 1999 میلی متر است. ارتفاع آن 1460 میلی متر و فاصله بین دو محور 3020 میلی متر است. به خاطر داشته باشید که با این ابعاد، آواتار 12 بزرگتر از ب ام و سری 5 است، اما کوتاهتر از ب ام و سری 7 است.

12 با توجه به ابعاد بزرگ و درایو برقی آن یک وسیله نقلیه سنگین محسوب می شود. در نسخه دیفرانسیل عقب این سدان لیفت بک 2180 کیلوگرم وزن دارد. در نسخه چهار چرخ محرک این رقم است 2300 کیلوگرم می رسد.

آواتار 12

مشخصات فنی

آواتار 12 با دو موتور وارد بازار می شود. در نسخه تک دیفرانسیل، موتور الکتریکی در محور عقب وظیفه تامین برق را بر عهده دارد. این موتور ساخت هواوی است. 313 اسب بخار نیرو تولید می کند. در نسخه چهارچرخ محرک موتور دیگری به محور جلو اضافه شده است. مجموع قدرت موتور در این نسخه تا 578 اسب بخار قدرت می آید. این موتور دو موتوره قبلاً متعلق به کراس اوور آواتار 11 است.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از ظرفیت باتری آواتار 12 در دست نیست، اما به احتمال زیاد این خودرو از باتری های مشابه کراس اوور 11 استفاده خواهد کرد. دو بسته 90.4 و 116.8 کیلووات ساعتی این باتری ها از نوع NMC و ساخت شرکت CATL می باشد.

آواتار 12

شایان ذکر است که برند آواتار در سال 2018 و این دو شرکت چانگان و نیو تاسیس شد. پس از مدتی «شرکت نو» به دلیل مشکلات مالی از این پروژه مشترک کنار رفت. در نتیجه، چانگان به دنبال همکاری با دیگر شرکت های بزرگ چینی بود. چانگان در حال حاضر 40.99 درصد از این برند جدید و CATL مالک 17.1 درصد است. بقیه متعلق به چند سرمایه گذار بزرگ دیگر است. اگرچه نام هواوی در بین سرمایه گذاران به چشم نمی خورد، اما این شرکت تامین کننده اصلی نرم افزار، موتورهای الکتریکی و برخی قطعات مهم دیگر است.

زمانی که آواتار 12 وارد بازار شد، باید با رقبای قدرتمندی مانند نیو ET7 و زکر 001 رقابت کند. در حال حاضر، کراس اوور 11 با استقبال خوبی روبرو شده است و آمار فروش آن از زمان معرفی به این سو رسیده است. 10755 دستگاه می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید