پیام عون به امیر کویت در خصوص بحران لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس



وزیر امور خارجه کویت که برای شرکت در نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی به لبنان سفر کرده است، با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزرای امور خارجه کویت و لبنان روز شنبه در کویت دیدار و درباره «تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، مهم‌ترین موضوعات و موضوعاتی که قرار است روز یکشنبه در نشست مشورتی وزیران خارجه کشورهای عربی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، و همچنین مسیرهای توسعه» گفتگو کردند. روابط دوجانبه برای دستیابی به منافع مشترک و تقویت اقدامات مشترک اعراب مورد بحث قرار گرفت.

الحبیسی گزارش داد، وزیر امور خارجه لبنان پاسخ لبنانی ها به پیشنهادهای کویت برای حل بحران بین لبنان و کشورهای عربی و همچنین پیام میشل عون رئیس جمهور لبنان به امیر کویت را به همتای کویتی خود ابلاغ کرد.

جزئیات این پیام فاش نشد، اما منابع لبنانی پیشتر اعلام کرده بودند که «دولت لبنان در پیام خود به کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرده است که لبنان نقطه شروع اقداماتی نخواهد بود که کشورهای عربی را تحت تأثیر قرار دهد».

دومین نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی فردا به میزبانی کویت به عنوان رئیس فعلی اتحادیه عرب برگزار می شود. این نشست یک نشست غیررسمی مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی است که در آن هیچ تصمیمی اتخاذ نخواهد شد، بلکه در مورد موضوعاتی که هر کشوری مایل است بدون نیاز به دستور کار در چارچوب تقویت رایزنی و هماهنگی وزرای خارجه عرب بحث و گفتگو شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید