وعده های محقق نشده مرکزگرایان برای تئاتر استانی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، عصر سه شنبه نشست صمیمی چهره های تئاتر استان گیلان با مدیر کل فرهنگ و هنر این استان برگزار شد که در آن جمعی از پیشکسوتان، هنرمندان جوان تئاتر به بیان دغدغه ها، مشکلات و چالش های خود پرداختند. . .

وعده های محقق نشده مرکزها برای تئاترهای استانی

بی دقتی در انتخاب متن، تئاتر را به یک سرگرمی تبدیل می کند

انوش نصر ماسوله از پیشکسوتان تئاتر، تلویزیون و تلویزیون با اشاره به اینکه هر نمایشی اگر عبرت نباشد سرگرمی می شود، یاد می دهد.

وی با بیان اینکه نمایش اساس تئاتر است، افزود: در انتخاب متن نمایش و روی صحنه بردن آن در تئاتر باید اخلاق را رعایت کرد. در صورت سهل انگاری در رویداد، ما یک سرگرمی ارائه می دهیم.

پیشکسوت تئاتر گیلان با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی هر استان خانه هنرمندان است، تاکید کرد: هنرمندان نیازی به مدیرکلی ندارند، باید پدر خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر باشند. .

وی با بیان اینکه همه باید در این راه حمایت و همراهی کنند، ادامه داد: اگر توانستید تا پایان مسئولیت خود پدر بمانید.

نصر ماسوله تاکید کرد: با نگرش مثبت همه شخصیت های فرهنگی و هنری نسبت به رهبری شما چشم انتظار ارتقای جایگاه و اعتلای فرهنگ و هنر استان در آینده نزدیک هستیم.

وعده های محقق نشده مرکزها برای تئاترهای استانی

ضرورت ساماندهی تئاتر گیلان

رضا میر معنوی یکی دیگر از پیشکسوتان تئاتر گیلان با بیان اینکه منتقد سینمای فرانسه «سینما را عینیت بخشیدن به زمان» تعریف کرده است، گفت: تعریفی که برای تئاتر نیز صدق می کند.

وی با بیان اینکه هنرمندان ایرانی در شرایط ایده آلی هستند که باید به جامعه خود بدهند، ادامه داد: رویکرد دولت جدید وحدت حاکمیتی است و داشتن این وحدت تکلیف هنر را با جامعه و زمان خود مشخص می کند.

میر معنوی با اشاره به اینکه رهبری جدید دفتر رهبری گیلان تمامی مراحل مدیریتی را طی کرده و با همه هنرمندان آشنا بوده و این امر فصل جدیدی را در عرصه هنر می گشاید، افزود: سازماندهی صحیح حوزه هنری. حوزه تئاتر باید شکل بگیرد.»

وی با بیان اینکه تئاتر ابزاری برای ارتباط و ارتقای دانش است، اگر این ارتباط ایجاد نشود قطعاً در تعریف ابتدایی می مانیم، تصریح کرد: ذات هنر نقد است، اگر این حوزه ناشناخته باشد چگونه است. مورد انتقاد قرار گیرد.

میر معنوی ادامه داد: اگر بتوانیم هنر تئاتر را به درستی ساماندهی کنیم و تعاریف جامعی داشته باشیم، شاهد خلق آثار بزرگ نمایشی در استان خواهیم بود.

وعده های محقق نشده مرکزها برای تئاترهای استانی

نان دغدغه امروز چهره های تئاتری است

محمدصادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان با اشاره به اینکه مشکل اصلی تئاتر نان است، گفت: اگر کار خوب و کار فاخر تولید نمی شود یا کاهش پیدا نمی کند به دلیل افزایش هزینه هاست. تولیدات تئاتر و نمایش.

وی با بیان اینکه باید تلاش های خود را برای تامین اعتبار بیشتر کنیم و از سازمان های مختلف برای افزایش بودجه نمایش کمک بگیریم، ادامه داد: هنوز در زمینه ثبت نام گروهی مشکل اساسی داریم.

صادق حسنی با اشاره به وعده های اهالی مرکز و عمل نکردن به آن وعده ها گفت: حل این مشکل نیز باید در دستور کار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر نمایش های خوبی روی صحنه رفته است اما نسبت به گذشته در افت هستیم، افزود: این کاهش تولیدات ناشی از کمبود بودجه است و باید شرایط را فراهم کرد.

صادق حسنی با تاکید بر اینکه در برنامه و تشکیلات بودجه باید ردیف بودجه ای برای تئاتر در نظر گرفته شود، ادامه داد: زیرساخت های تئاتر گیلان مانند سایر مناطق کشور پیچیده است.

دیدگاهتان را بنویسید