پیشبرد اهداف فرهنگی با اعلام گام دوم انقلاب محقق می شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم تکریم و معارفه معاونان مدیریت و توسعه منابع، توسعه روابط بین المللی فرهنگی و توسعه علمی و فرهنگی برگزار شد. با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه 25 بهمن ماه حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان تشکیلات در حسینیه الزهرا انجام شد.

حجت الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفت: توسل به ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) است. آثاری همراه با شکوفایی استعدادها و نیل به مقام والای معنوی، دوری از گناه و خضوع روح در برابر خداوند.

وی افزود: تسبیح حضرت زهرا (سلام الله علیها) منشأ عاقبت بخیر و یکی از ذکرهای معروفی است که به یاد داریم با تکیه بر آن درهای رحمت و برکت را در زندگی به روی آنها بگشاییم. “

حجت الاسلام ایمانی پور در گزارش برنامه و بودجه سال جاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ساختمان ما در دوره جدید مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نگاهی تحول آفرین با شعار دیپلماسی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. جمهوری ایران.”

وی ادامه داد: امیدواریم بر اساس بیانات گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شد، بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گام های سازنده و اصولی برداریم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: این سازمان برگرفته از بصیرت مقام معظم رهبری است و البته وظیفه اصلی ما در همه عرصه ها توجه به منویات معظم له خواهد بود.

وی افزود: استفاده از پتانسیل داخلی در حوزه دیپلماسی فرهنگی، انتخاب رایزنان جدید فرهنگی و تشکیل کمیته تبیین ویژگی های شایسته سالاری، ترویج اجرای رویدادهای فرهنگی در خارج از کشور، تحلیل اخبار و رصد همه جانبه فضای بین الملل، تشکیل اتاق فکر. و اجرای طرح به فرموده مقام معظم رهبری تحول سازمان از برنامه های این سازمان است.

ایمانی پور به سفر اخیر خود به شهرهای مقدس قم و مشهد اشاره کرد و گفت: در این سفرها پس از بازدید نمایندگان سازمان، فرصت های مشترک برای توسعه همکاری های فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و بر آن شدیم تا برنامه های فرهنگی بین شهری را ترویج و روابط فرهنگی ایجاد کنیم. ” با سایر کشورها از شهرهای مرزی کامل مانند تبریز و ارومیه برای نمایندگی سازمان استفاده کنید.

وی با قدردانی از زحمات و خدمات اصغر فارسی معاون سابق توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیشبرد اهداف سازمان در حوزه های مختلف مدیریت برنامه، بودجه و تحول سازمانی، ادامه داد: مطرح شد. در شورای معاونین و به همین منظور آقای فارسی را به عنوان «مشاور در امور مجلس و استان ها» انتخاب کردیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امروز با مسئولیت مشاور در امور مجلس و استان ها که به آقای فارسی سپرده شد، با توجه به اینکه تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تحولی انقلابی بوده و هست. در حوزه فرهنگی بین المللی، امیدواریم با همدلی و هماهنگی صورت گیرد.» بگذارید همه مسئولان استان کار خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند حرکت جدی و تحولات عمیق در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم و در نظر داریم با تلاش همه نیروهای انقلابی، فرهیخته، فداکار و متدین سازمان، حرکتی معقول ایجاد کنیم. “

نیاز به قصه گویی موثر و حضور در آن سوی مرزها

حسین روزبه، معاون جدید توسعه روابط بین الملل فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نقش این سازمان را به عنوان ستاد مشترک فعالیت های فرهنگی بین المللی برشمرد و گفت: ستاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از وظایف این سازمان است. خارج از کشور چیز اصلی است، ما باید آن را ثابت کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی گفتمانی است که امروز پیشه های زیادی برای دنیا دارد و البته کار فرهنگی در اولویت حرکت و توسعه منطق گفتمان انقلاب اسلامی است. انقلابی که ماهیت فرهنگی دارد، نیازمند توسعه فرهنگی فراتر از مرزهای خود است.

روزبه افزود: بنابراین اعتقاد به اینکه جوهره انقلاب اسلامی در توسعه فرهنگی و فرهنگی در خارج از کشور نهفته است، وظیفه مهمی است و هسته اصلی و نخستین تشکیل دهنده این اعتقاد است.

معاون توسعه روابط بین الملل فرهنگی ادامه داد: تداوم این ایمان نیاز به قصه گویی و حضور موثر فراتر از مرزها دارد. این روایت، طبیعتاً در جهان تغییر یافته یا در حال تغییر، مستلزم استحکام سیاست، امنیت و فرهنگ است.

وی ادامه داد: ما جهان در حال تغییر را چه از نظر رویکرد و چه از لحاظ هویتی، فرصتی برای خود می بینیم تا بتوانیم در معرفی کلمه نوین انقلاب اسلامی، ایران اسلامی، قدمت، قدرت و فرهنگ در محوریت نقش داشته باشیم. از تکامل جهان.” بسیاری خواهیم داشت.

رزبه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای تحقق این مهم باید به پایگاه مشترک فعالیت های فرهنگی بین المللی در خارج از کشور تبدیل شود که برای تحقق این محور نیازمند سرمایه انسانی موثر، انسجام بین فعالیت ها، وحدت کارکردی است. ، اجتماعی شدن صحبت از انقلاب اسلامی در عرصه خارج از کشور و توسعه فعالیت های نخبه گرایانه در برپایی گام دوم انقلاب.

از پتانسیل یک نیروی جوان، توانمند و انقلابی استفاده کنید

ملک محمد نجفی معاون جدید توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این مراسم به بیان دیپلماسی فرهنگی و جایگاه آن در سیاست خارجی کشورها و تحول در امور فرهنگی بین المللی پرداخت.

وی افزود: نیروهای جوان به عنوان سرمایه فکری و فرهنگی همواره مفید بوده اند. این معاونت در نظر دارد از پتانسیل نیروهای جوان موثر، توانمند و متدین برای پیشبرد مؤثر اهداف سازمان با توانمندی های خود استفاده کند.

نجفی همچنین به پرونده های کارکنان و بازنشستگان، تلاش برای بهبود خدمات بیمه ای تکمیلی، افزایش بودجه سازمان، تقویت برنامه های مربوط به رایزنی های فرهنگی در خارج از کشور و دیگر برنامه های جدید مجلس اشاره کرد.

محمدرضا بهمنی هودنگ معاون جدید توسعه همکاری های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی به انسجام درونی، سخت کوشی، حل مشکل در برنامه های تحول، شناخت نقاط و فرصت های تحول، معرفی پرداخت. وی، خلاقیت، فرصت‌طلبی و پذیرش تحلیل را یکی از عوامل مؤثر در حرکت تحول در یک سازمان برشمرد.

در بخشی دیگر از این مراسم اصغر فارسی و ابوالحسن خلج منفرد معاونان سابق این سازمان گزارشی از فعالیت های انجام شده و امور جاری حوزه انتخابیه خود ارائه کردند.

در پایان این مراسم با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مدیران و کارکنان، حسین روزبه به عنوان معاون روابط بین الملل فرهنگی، ملک محمد نجفی به عنوان معاون مدیریت و توسعه منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. و محمدرضا بهمنی حدنگ به عنوان معاون معاونت علمی فرهنگ معرفی و از شایستگی معاونان سابق تجلیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید