نشست شورای امنیت درباره حمله ترکیه به عراق



روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد تاریخ برگزاری نشست فوق العاده ای را درباره تجاوز ترکیه به عراق تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع دیپلماتیک عراقی امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد بنا به درخواست عراق برای روز سه شنبه نشست اضطراری خود را در خصوص تهاجم ترکیه به خاک عراق تعیین کرده است.

در همین حال وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که 296 یادداشت اعتراضی علیه مداخله ترکیه ارائه کرده ایم که در شکایت اخیر ما به شورای امنیت گنجانده شده است.

فواد حسین تاکید کرد که دولت عراق به دنبال راه حل های مناسب با طرف ترکیه ای است و درهای مذاکرات را به دور از روش های تشدید تنش باز می کند.

در پی حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، بغداد روز چهارشنبه شکایتی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در واکنش به گلوله باران کردستان از سوی ترکیه گفت که ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که به ترکیه پاسخ دهیم.

الکاظمی، فرمانده ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ترکیه بار دیگر آشکارا حاکمیت عراق را نقض کرده اند.

وی تاکید کرد که عراق حق پاسخگویی به این تجاوزات را برای خود محفوظ می داند و تمامی اقدامات لازم را برای حمایت از مردم عراق و تحمل پیامدهای حملات بی وقفه علیه متجاوزان انجام خواهد داد.

روز چهارشنبه روستای بره از توابع شهرستان درکار از توابع زاخو در استان دهوک اقلیم کردستان عراق هدف تیراندازی شدید توپخانه قرار گرفت که بر اثر آن 8 نفر از ساکنان این منطقه کشته و 23 نفر که همگی گردشگر بودند، زخمی شدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید