پوررضا: 962 کرسی آموزش آزاد در دانشگاه های قم ایجاد شد



به گزارش خبرنگار ایرنا،خجت الاسلام. اسماعیل پوررضا استاندار عصر یکشنبه در دیدار استاندار با دفاتر نمایندگی هیئت امنای دانشگاه های قم در تالار امام جواد(ع) اظهار داشت: فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه های قم را بررسی کرده ایم. استان ها برای بازنمایی بهتر گفتمان انقلاب اسلامی.

وی ادامه داد: در دولتی که به گفتمان انقلابی نزدیک نیست، مجبوریم بیشتر پاسخگو باشیم، اما در دولت سیزدهم که یک دولت انقلابی است، رویکرد ما انجام فعالیت های جهادی و ایجاد فضای باز در دانشگاه ها است. جایی که دانشگاهیان میوه های درخت انقلاب را به بار می آورند.

پوررضا همچنین گفت: در دولت قبل که حتی جسارت و عزم تحقق شعارهای سیاسی و اجتماعی خود را نداشت، سعی کردیم با شرایط نوظهور کارها را انجام دهیم.

رئیس دفاتر رهبری آموزش عالی استان ها ادامه داد: در سال تحصیلی 96-1395 تصمیم گرفتیم که موضوع کرسی های آزاد اندیشی را جدی بگیریم به همین دلیل از 200 استاد معارف اسلامی استان خواستیم که یک کرسی رایگان در اختیار داشته باشند. کلاس های درس برای انجام یک مطالعه که منجر به 54 صندلی شد.

وی با بیان اینکه تعداد محل های موجود در سال تحصیلی 96-96 به 107 محل افزایش یافته است، گفت: پس از 2 ترم تجربه با این محل ها در دانشگاه قم، آنها را به 12 دانشگاه دیگر استان پیگیری کردیم و تنها در نیمه اول 98-98 509 محل در دانشگاه های استان داشتیم در حالی که تعداد دانشجویان معارف اسلامی در کشور کمتر از 300 محل است.

وی گفت: در مجموع 962 محل آزاد اندیشی طی چهار ترم تحصیلی در دانشگاه های استان ساماندهی شد و این استان رتبه اول را در تعداد محل آزاد دارد و دانشگاه های کشور از تجربه دانشگاه های قم استفاده می کنند. در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی

پوررضا همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه 32 هزار طلبه در دانشگاه های دولتی و 25 هزار طلبه در دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی استان تحصیل می کنند، گفت: 11 هزار طلبه نیز در دانشگاه های غیردولتی حوزوی و 45 هزار طلبه تحصیل می کنند. در علوم انسانی .

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های منطقه بدون اشاره به تعداد دانشجویان رشته های پزشکی تعداد دانشجویان فنی را 11 هزار نفر برشمرد و گفت: حدود 1400 استاد کادر آموزشی دانشگاه های استان هستند که نیمی از آنها در دانشگاه های دولتی مشغول به کار هستند.

رئیس نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بر لزوم تربیت اساتید انقلابی و مؤمن در دانشگاه های استان تاکید کرد و گفت: اسامی اساتیدی که جذب کرده اند باید از روسای دانشگاه های استان اخذ شود. . هر از چند گاهی مشخص شود که آیا این اساتید توسط همان اساتید انقلابی و تاثیرگذار در فضای انقلاب جذب شده اند یا خیر.

حجت الاسلام سید محمد طاهری وی تصریح کرد: خیلی ها با ترفندهای خاص وارد دانشگاه می شوند، در دولت انقلابی رنگ انقلابی پیدا می کنند و در دولت غیرانقلابی دوباره به رنگ همان دولت رنگ می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید