مبادله تبدیل: بانک های مرکزی همتراز با CBDC تبدیل می شوند


آزمون و خطای CBDC

به موضوع اصلی برگردیم. در حال حاضر، دلار باهاما اولین ارز فیات است که ارز دیجیتال ملی خود را دارد. در حال حاضر، 14 کشور دیگر از جمله کره جنوبی و سوئد در حال آزمایش CBDC هستند. بانک فدرال رزرو آمریکا نیز در حال بررسی مزایا و معایب استفاده از این ارز دیجیتال است و هنوز اقدامی انجام نداده است.

CBDC یک استیبل کوین نیست

استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که از ارزهای فیات مانند دلار با نسبت 1:1 پشتیبانی می کنند. زیرا ارز دیجیتال ملی یک ارز غیرمتمرکز نیست و به طور کامل توسط بانک مرکزی مربوطه کنترل می شود. علاوه بر این، ارزیابی و حتی چند برابر شدن CBDC تحت نظارت و کنترل بانک مرکزی انجام می شود.

ارز دیجیتال ملی کاملا متمرکز است. اگر از طرفداران ارز دیجیتال هستید و از آزادی و دموکراسی حاکم بر دنیای ارزهای دیجیتال لذت می برید، به خوبی می دانید که بانک های مرکزی به عنوان مرکز اقتصادی دیروز، به دنبال فرصتی برای حفظ قدرت خود هستند.

وقتی کلمه “دیجیتال” را در نام یک CBDC می بینید، ممکن است فکر کنید که این ارزها مشابه ارزهایی هستند که در لیست ارزهای دیجیتال CoinMarketCap مشاهده می کنید. اما مشکل اینجاست که هنوز مشخص نیست ارزهای دیجیتال ملی از چه فضایی برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند.

آیا بانک های مرکزی از فناوری بلاک چین استفاده خواهند کرد؟ نطر شما چی هست؟ استفاده از بلاک چین به معنای ثبت شفاف تراکنش ها بدون سانسور است، آیا بانک های مرکزی برای چنین تغییری آماده هستند؟

این شما و این انواع CBDC هستید

بانک‌های مرکزی دو نوع ارز دیجیتال ملی می‌فروشند: دسته اول، ارزهای مورد استفاده بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خرد است. دسته دوم برای بانک های بزرگتر است.

ارز CBDC برای استفاده عمومی

این ارز در دسترس عموم است. این ارز که به دارنده آن امکان انجام معاملات ناشناس را می دهد، در هر زمان از روز و هر روز از سال قابل دسترسی و ردیابی است. بانک ها شیفته این ایده هستند. زیرا عرضه این ارزها به معنای کاهش هزینه چاپ و توزیع اسکناس های سنتی است و راه را برای استفاده از زیرساخت های مدرن هموار می کند.

ارز CBDC برای خرید و فروش عمده

این نوع ارز برای بانک ها نیز در نظر گرفته شده است. از این ارز برای صندوق ذخیره ارزی استفاده می کنند. این ارز معاملات و پرداخت های بین بانکی را ساده می کند و ریسک کاهش نقدینگی را به حداقل می رساند. در عین حال مبادلات بین بانک ها بدون دخالت واسطه ها انجام می شود. بنابراین، بدون جابجایی واقعی پول، هزینه ها پرداخت می شود، سیستم مالی شتاب می گیرد و ارزان تر و ایمن تر از قبل به کار خود ادامه می دهد. بانک های دولتی و خصوصی در کشورهای توسعه یافته از این نوع ارز استفاده می کنند.

رکود اقتصادی یا تحول اقتصادی

درست است که جهان در آستانه یک رکود اقتصادی بزرگ است و بانک های مرکزی فرصت را غنیمت شمرده و CBDC ها را برای مقابله با این بحران انتخاب کرده اند، اگر این درست نباشد، چه اتفاقی می افتد؟

بیایید به سناریوی دیگری در انتهای متن نگاه کنیم. همچنین می توان در نظر گرفت که دستان پنهان بانک های مرکزی از همان ابتدا در کار بوده و از زمانی که نام ساتوشی (خالق بیت کوین) در دنیا شنیده شد، تا به امروز، ظاهر بی صدا پول های فیات را در جهان داریم. دوباره کیف پول های الکترونیکی ما

در واقع، از این منظر، به نظر می رسد که افزایش بیت کوین در سال 2009 با رکود جهانی همزمان شد زیرا مردم از دلار و سایر ارزهای سنتی سرخورده شدند. اکنون به نظر می رسد دلار و ارزهای سنتی از آشفتگی بازار برای خرید یک دارایی جدید برای تجدید حیات استفاده کرده اند. دیدگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید