درخواست کپچای عجیب؛ پیدا کردن اشیایی که خارجی نیستند + عکس


کپچاها دروازه هایی هستند که برای جلوگیری از ورود ربات ها به سرویس ها و وب سایت های مختلف ایجاد می شوند. حال نمونه ای از این گونه سیستم ها به نام hCaptcha که با هوش مصنوعی کار می کند، تصویری از یک شی عجیب که در دنیای واقعی وجود ندارد ایجاد کرد و از کاربر خواست این شی را پیدا کند.

به گزارش سایت Vice نسخه کپچا hCaptcha از کاربران خواسته شد تا یک شی غیر واقعی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را پیدا کنند. به گفته یکی از کاربران که عکسی از تجربه خود را در توییتر به اشتراک گذاشته است، سیستم از او خواسته است که در میان عکس ها جستجو کند. یوکو نه یوکو چیز واقعی نیست و به نظر می رسد که هوش مصنوعی با ترکیب یک یویو با یک قطب نما و یک چشم سایبورگ تصویر را ایجاد کرده است.

نمونه های عجیب تماس های hCaptcha

این مثال یک مثال عجیب از نحوه عملکرد هوش مصنوعی مولد را نشان می دهد. در پاسخ به این توییت، اکانت رسمی hCaptcha اعلام کرد که اگر کاربران همچنان مشکل را مشاهده کردند، لطفا جزئیات را برای شرکت ارسال کنید. در نتیجه به نظر می رسد که این مشکل حل شده است.

با این حال، به نظر می رسد این مورد در پلتفرم Discord بسیار رایج تر است. hCaptcha در مثال دیگری از کاربر پرسید مکعب های روبیک اما ملاک این کپچا شکلی بود که شکل طبیعی مکعب روبیک نیست و یافتن نمونه هایی از آن در تصاویر ارائه شده تقریبا غیرممکن است.

در مثالی عجیب‌تر، کپچا از کاربر خواست تا یک تصویر را وارد کند. روبات ها اما مثالی که او به عنوان یک ربات مرجع ارائه کرد دارای اجزای بسیار غیرعادی است و کاربران نتوانسته اند هیچ شباهتی با تصاویر ارائه شده پیدا کنند.

hCaptcha ادعا می کند که از نظر آنها هیچ مشکلی با هوش مصنوعی آنها وجود ندارد و اینها فقط چند نمونه محدود هستند. یکی از نمایندگان شرکت توضیح می‌دهد: «در حالی که بیشتر تعاملات hCaptcha منجر به مشکلات بصری نمی‌شود، نمونه‌های مختلفی از این مسائل در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند. “این سوال خاص یک آزمایش کوتاه بود که توسط گروه کوچکی از مردم مشاهده شد، اما تعداد زیاد کاربران hCaptcha (صدها میلیون کاربر) به این معنی است که حتی زمانی که چند نفر از این مشکل شگفت زده می شوند، ما توییت هایی در مورد آن می بینیم. “

دیدگاهتان را بنویسید