صبحانه و افطار چی بخوریم؟



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سلامت نیوز، برای جلوگیری از گرسنگی در طول روز، بهتر است غذایی که در وعده سحری مصرف می شود، ویژگی ها و ویژگی های وعده ناهار را داشته باشد.

در هنگام افطار مصرف غذاهای سبک و کوتاه از جمله شیر و گروه های لبنیات (مانند شیر، ماست و پنیر)، میوه ها و سبزیجات، نان ها و غلات (مانند برنج و نان) برای افزایش فشار خون توصیه می شود. قند.

– خوردن غذاهای آبکی مانند سوپ کم چرب، سوپ کم چرب، حلیم بدون روغن (حلیم منبع خوبی از نشاسته، فیبر، پتاسیم و منیزیم است) و مایعات در هنگام افطار و سحر باعث حفظ تعادل آب و مواد معدنی می شود. روزه است.

– خوردن سبزیجات و میوه ها در هنگام افطار و بین افطار تا سحر به دلیل اینکه منبع خوبی از آب و فیبر هستند، برای دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و از یبوست پیشگیری می کنند. – خوردن شیرینی در وعده سحری توصیه نمی شود.

مصرف غذاهای شیرین با تحریک انسولین باعث ورود قند خون به سلول ها و در نتیجه کاهش سطح قند خون می شود. بنابراین مصرف مواد قندی حاوی قندهای ساده مانند آب نبات و شکلات در وعده صبحانه باعث می شود که فرد سریعتر احساس گرسنگی کند.

– عبادات بعد از افطار در ماه مبارک رمضان به متابولیسم غذا کمک می کند. دعا هر ماهیچه و مفصلی را درگیر می کند و می تواند جایگزین ورزش با شدت متوسط ​​و کالری سوز شود.

منبع:

اخبار سلامت

دیدگاهتان را بنویسید