سیستماتیک کردن روند اخذ ویزا و ارائه مدارک برای اقامت دانشجویان خارجی



معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دیدار با دانشجویان خارجی در نوروزی بر اهمیت حل مشکلات دانشجویان خارجی تاکید کرد و گفت: نظام‌مندسازی نظام‌های دانشجویی مراحل اخذ ویزا و درخواست اقامت. برای دانشجویان بین المللی، ما به صورت سنتی پیگیر هستیم و این موضوع به زودی به طور کامل اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر هاشم داداش پور در بازدید از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و دیدار نوروزی با دانشجویان خارجی، گفت: این سازمان موظف به خدمت رسانی به این صنف شد. در این مدت سعی کردم جلسات متعددی با دانشجویان خارجی از جمله در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار کنم تا با مشکلات این دانشجویان آشنا شوم و آنها را حل کنم.

وی اخذ اقامت سالانه از وزارت علوم و ورود و خروج اجباری را یکی از مشکلات دانشجویان خارجی دانست و گفت: در این راستا با مذاکره با چندین کشور از جمله سوریه توانسته ایم این مشکل را حل کنیم. و لبنان زمان مطالعه

داداش پور ادامه داد: اکنون در 6 استان از جمله قزوین دانشجویان سوریه، عراق، لبنان و یمن می توانند در حین تحصیل اقامت داشته باشند و این دانش آموزان سالی چهار بار می توانند وارد و خارج شوند.

معاون وزیر علوم گفت: برای سایر دانشجویان بین المللی از جمله افغانستانی از سال دوم اقامت سه ساله در دوران تحصیل صادر می شود و می توانند بدون مشکل وارد و خارج شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تلاش می کنیم تا پایان ماه جاری این خدمات را به تمامی استان ها گسترش دهیم تا تمامی دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در کشور از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

داداش پور گفت: پیگیر نظام مند شدن فرآیند درخواست ویزا و اقامت برای دانشجویان بین المللی هستیم که پیش از این به صورت سنتی انجام شده است و به زودی این موضوع به طور کامل اجرایی می شود.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: همچنین در حال پیگیری موضوع کد جامع برای دانشجویان بین المللی هستیم که اجرای آن منوط به داشتن مجوز اقامت است و در این زمینه با مسئولان مربوطه هماهنگی داریم. .

معاون وزیر علوم همچنین گفت: امکان افزودن یک سال تحصیلی نیمسالی (یک ترم) به دانشجویان خارجی که در ترم های مقرر به اتمام نرسیده اند نیز وجود دارد.

داداش پور ادامه داد: موضوع مهلت 15 روزه خروج قطعی فارغ التحصیلان; به سازمان امور دانشجویی برنمی گردد، در مجلس تصویب می شود و باید از نظر قانونی تصمیم گیری کنیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)؛ در پایان این نشست دانشجویان خارجی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به ارائه سوالات، مشکلات و خواسته های خود پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید