حسینی: بیش از 3000 مرکز تولید احیا و فعال شدند



معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با تلاش دولت بیش از 3 هزار مرکز تولیدی احیا و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در نشست بررسی نقش دانشمندان در مهار تورم و رشد تولید گفت: اساتید و نخبگان دانشگاهی به عنوان پیشتازان حوزه تبیین می توانند تحلیل ها و راهکارهای کارشناسی و تخصصی را برای همراهی مردم ارائه دهند. با برنامه های اقتصادی دولت و اجرای آنها شعار مهار تورم و رشد تولید نقش بسزایی دارد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: انتظار می رود اساتید و اعضای این انجمن بیش از گذشته فعال باشند و از توان تخصصی و کارشناسی خود در جهت بهبود عملکرد اقتصادی و کمک به دولت استفاده کنند. از سال 1387 رهبر معظم انقلاب به نام سال به مسائل اقتصادی توجه کردند و از سال 1385 موضوع محوری و اساسی در این نام ها بحث «تولید» است که اهمیت و ضرورت آن را نشان می دهد. از مقامات و مردم بیش از پیش دیده شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: دولت مردمی به طور جدی به احیاء و احیای مراکز تولیدی مشغول است و به همین منظور در موسسه رئیس جمهور تقسیم بندی ایجاد شده است که تا امروز بیش از 3000 مرکز تولیدی را احیا و احیا کرده است. در سال های اخیر شاهد تعطیلی کارخانه ها و مراکز و بیکاری کارگران بوده ایم.

وی بر تلاش دوگانه برای کنترل تورم و رشد تولید تاکید کرد و گفت: رشد تولید و کنترل تورم اثر متقابل دارند و باید به طور همزمان مورد توجه قرار گیرند. رئیس جمهور همچنین بر حل مشترک هر دو موضوع تاکید می کند و اعضای دولت نیز مصمم هستند و برنامه مشخصی برای اجرای شعار سال دارند.

حسینی گفت: متأسفانه به دلیل عدم رشد اقتصادی در کشور و تورم در دهه 90، هزینه های زندگی مردم افزایش یافت و تامین معیشت و مسکن برای اقشار متوسط ​​و پایین جامعه آسیب جدی دید. بنابراین دولت از ابتدای مسئولیت با برنامه ریزی و تلاش سعی در کاهش فشار اقتصادی بر مردم داشته است.

معاون رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کلان پروژه ها، افزایش بهره وری، بهبود فضای کسب و کار، شفافیت، انضباط مالی و کاهش هزینه های تولید و بهره برداری از مواردی است که می تواند عملکرد اقتصادی را بهبود بخشد. شعار سال باید با جدیت دنبال شود و دولت مصمم است چارچوبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور فراهم کند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان در خصوص نقش دیپلماسی فعال در بهبود شرایط اقتصادی گفت: دولت سیزدهم برخلاف نگاه یکجانبه خود به غرب، سیاست خارجی متوازن و تعامل سازنده با همه کشورها به ویژه همسایگان را دنبال کرد. کشورهای منطقه و آسیا و در این مدت نتایج مثبتی حاصل شد که از جمله این اقدامات می توان به عضویت دائم در سازمان شانگهای و تقویت روابط با دو قدرت اقتصادی چین و روسیه اشاره کرد.

معاون رئیس جمهور درک و برقراری روابط ایران و عربستان را مهم دانست و گفت: این اقدام نشان دهنده اثربخشی سیاست همسایگی است که منافع آن برای دو کشور اصلی اسلامی و برای جهان اسلام قابل توجه است. چندی پیش در سفری که به برزیل برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور لولا داسیلوا داشتم، زمانی که با وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفت وگو کردم، مورد انتقاد شدید برخی قرار گرفت، در حالی که روابط بین دو کشور همسایه و مسلمان وجود ندارد. فرض می شوند. تا ابد تاریک و شکسته باشد بلکه درک دو کشور بزرگ منطقه علیرغم برخی اختلاف نظرها منافع امنیتی، سیاسی و اقتصادی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور روابط و تعاملات سیاسی و سیاست خارجی متوازن را در بهبود فضای روانی جامعه مهم دانست و گفت: عربستان در بین کشورهای عربی و اسلامی نقش تعیین کننده ای دارد و بهبود روابط با این کشور قطعاً باعث تقویت همکاری ها با کشورهای دیگر خواهد شد. کشورهای خلیج و کشورهای اسلامی.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بر حمایت اصولی از جبهه مقاومت تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی به نظر می رسد کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند که تمام تخم های خود را در جبهه نگذارند. سبد آمریکایی. از این رو شاهد تقویت روابط این کشورها به ویژه عربستان سعودی با چین و پذیرش میانجی گری چین برای تفاهم با ایران هستیم و گام های مهم دیگری نیز برداشته اند که گواه راهبرد و رویکرد جدید این کشورهاست. . . بهبود و ارتقای سطح روابط با کشورهای منطقه به نفع امنیت، شکوفایی و ثبات منطقه است و کشورهای منطقه می توانند با همکاری و نزدیک شدن بدون مداخله از امنیت منطقه محافظت کنند. اتباع خارجی.

حسینی در ادامه اهمیت مردمی شدن اقتصاد را یادآور شد و گفت: متأسفانه در گذشته اصل 44 قانون اساسی و روند خصوصی سازی به طور جدی اعمال نشده و در برخی موارد واگذاری ضابطه مند نبوده و بوده است. بسیاری از پیامدهای منفی و عواقب به همین دلیل است که امروز به آن نیاز است.» این موضوع با دقت و جدیت بیشتری در حال بررسی است و دولت باید بر مسئولیت اصلی خود یعنی همان تمرکز کند. پشتیبانی، راهنمایی و نظارت، به جای تصدی مسئولیت.

معاون رئیس جمهور در پایان در پاسخ به سوالات برخی اساتید گفت: در شرایط کنونی لازم است با انگیزه، درایت و برنامه ریزی از فرصت های غنی کشور، تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف استفاده شود. کاستی ها، ضمن افزایش صادرات غیرنفتی، پرهیز از خام فروشی و جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی، گام های موثری در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور برداریم و در جهت دستیابی به جایگاه مطلوب، نظرات، نظرات کارشناسی و پیشنهادات اساتید را به خوبی انجام دهیم. و کارشناسان بسیار ارزشمند هستند و راه را برای حکومت مردمی و عادلانه هموار می کنند.

در ادامه این جلسه سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس به ارائه تحلیلی از وضعیت اقتصادی کشور و ویژگی های بودجه 1402 پرداخت و زمینه هایی را برای اجرای شعار مصوبه مجلس در نظر گرفت. سال

همچنین دکتر قادری نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی نیز گزارشی تحلیلی از برنامه ها و مصوبات مجلس در راستای تقویت عملکرد اقتصادی ارائه کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید