ساخت “ریه آهنی” برای بیماران کووید-19!



تا اواسط سال 2022، یک ریه آهنی می تواند به بیماران مبتلا به کووید-19 در تنفس بهتر کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایمک، تیمی از مهندسان و پزشکان نسخه ای از فناوری قرن بیست و یکم به نام ریه آهنی را برای ساختن دستگاه مراقبت تنفسی برای بیماران کووید-19 ساخته اند که ارزان تر و ساده تر از دستگاه هایی است که در حال حاضر در حال توسعه است. حضور در بخش های مراقبت های ویژه مسدود کردن.

ایان جازبری، مدیرعامل Exovent، یک سازمان خیریه که سال گذشته برای نوآوری در فناوری تأسیس شد، در این مورد صحبت کرد.

این فناوری یک ونتیلاتور فشار منفی است که با کاهش فشار خارج از بدن کار می‌کند و اجازه می‌دهد بافت ریه منبسط شود و به شیوه‌ای مشابه تنفس طبیعی عمل کند.

فناوری تنفسی Exwent، مانند تنفس مصنوعی، نیازی به استراحت بیمار ندارد و از اکسیژن استفاده نمی کند. با این حال، بیماران می توانند به طور جداگانه اکسیژن دریافت کنند. همچنین می توان از این دستگاه برای کمک به افراد مبتلا به بیماری هایی مانند ذات الریه به ویژه در کشورهای در حال توسعه استفاده کرد.

جازبری گفت: “این یک نمونه برجسته از نحوه همکاری مهندسان و پزشکان برای ایجاد فناوری است.” ما فناوری های خود را در سراسر جهان توسعه می دهیم و با کشورهای سراسر جهان کار می کنیم.

وی افزود: این دستگاه در ابتدا برای کمک به بیماران مبتلا به کووید-19 طراحی شده بود، اما مزایای بلند مدت آن بسیار گسترده تر خواهد بود. مردم می توانند از این دستگاه در خانه یا روستاهای دورافتاده استفاده کنند زیرا برای استفاده از آن به حداقل اطلاعات پزشکی نیاز است.

توسعه دهندگان امیدوارند که نسخه ای سبک وزن و پوشیدنی از این دستگاه تولید کنند که بتواند برای کمک به افراد مبتلا به طیف وسیعی از شرایط پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

اکسون برای اولین بار در مارس 2020 با الهام از درخواست های دولت بریتانیا برای نوآوری فوری در مبارزه با کووید-19 راه اندازی شد.

این دستگاه در حال حاضر برای تایید در دست بررسی است و احتمالا تا اواسط سال 2022 به تولید سری می رسد.

جوبری گفت: «این دستگاه ممکن است چند صد پوند قیمت داشته باشد، که در مقایسه با یک فن 30000 پوندی بسیار کم است.

Exvent با گروه هوافضا و دفاع مارشال برای توسعه این دستگاه، ارائه خدمات مهندسی و ساخت و ساز شریک شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید