طرح 3000 میلیاردی مجلس برای اپراتورهای تلفن ثابت از محل صندوق توسعه ملی



نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تهیه و ارائه طرحی خبر داد که در صورت تصویب، 30 هزار میلیارد ریال وام از محل صندوق توسعه ملی در اختیار اپراتورهای تلفن ثابت قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا میرتجلدینی با اشاره به اینکه وضعیت شبکه ملی انتقال داده در سطح دسترسی نهایی برای کاربران شبکه ثابت مناسب نیست و کل بار ترافیک شبکه در کشور بر دوش شبکه تلفن همراه است: برای افزایش تقاضا، پهنای باند، شبکه های تلفن همراه کاربران پاسخگوی نیازها نیست و باید بدانیم که بیش از 150 هزار پورت فیبر نوری خانگی در کشور وجود ندارد و بیشترین حجم شبکه ثابت مبتنی بر فناوری های قدیمی از پلت فرم DSL؛ این موضوع پاسخگوی نیاز کاربران نیست و برای توسعه شبکه ملی انتقال داده نیازمند توسعه یک شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری هستیم.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری و بر اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری برای توسعه شبکه ملی داده در کشور در لایحه بودجه 1401، طرحی به برنامه ارائه شده است، گفت: بودجه. و کمیسیون محاسبات مجلس شورای اسلامی. بر اساس این طرح 30 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی صندوق توسعه ملی با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار اپراتورهای تلفن ثابت قرار می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: همچنین بر اساس این طرح که هم اکنون به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شده و پس از تصویب در وزارت ارتباطات و اطلاعات به اطلاع عموم خواهد رسید. . فناوری باید از منابع فوق استفاده کند. «برای ایجاد حداقل یک میلیون فیبر خانگی تا پایان سال 1401.

در ادامه، سهیل یحیی زاده، رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: این طرح در فراکسیون راهبردی و کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات این فراکسیون مجلس به منظور بررسی و تهیه شده است. توسعه شبکه ثابت کشور در طرح فوق برای هر پورت فیبر نوری کاربران 30 میلیون ریال برآورد شده است. به این معنا که سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی بندر خانگی 3 میلیون تومان خواهد بود و در صورت تصویب، برای اولین بار مجلس شورای اسلامی اعتبار مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

او گفت: «در بیشتر کشورها، دولت‌ها گام‌های ویژه‌ای برای توسعه شبکه‌های دسترسی فیبر نوری برمی‌دارند.

یحیی اد زاده افزود: در صورت توسعه این شبکه در کشور میزان پهنای باند ارائه شده به هر کاربر خانگی به طور میانگین بیش از 25 مگابایت خواهد بود و در نتیجه دولت باید مبتنی بر توسعه باشد. شبکه های زیرساخت ارتباطی». برای فیبر، اقدامات ویژه ای برای توسعه محتوای داخلی انجام دهید تا افراد بتوانند با افزایش پهنای باند از محتوای داخلی با ارزش و با کیفیت بهره مند شوند.

رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان صدا و سیما با توجه به این شبکه ثابت فیبر محور، می تواند از این شبکه برای ارسال محتوا به مخاطبان باکیفیت استفاده کند. و بنابراین هزینه های فناوری در سطح جهانی توزیع هایی که این سازمان مسئولیت آن را بر عهده دارد بسیار کاهش می یابد و می توان از این صرفه جویی ها برای تولید محتوای بهتر استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید