رتبه بندی بهترین و بدترین شهرها برای زندگی در سال 2022؛ تهران کجاست؟


این نقشه رتبه‌بندی سالانه بهترین شهرهای جهان برای زندگی توسط واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) است که حوزه‌های مختلفی از جمله ثبات، سلامت، فرهنگ، محیط زیست، آموزش و زیرساخت را رتبه‌بندی می‌کند.

بهترین و بدترین شهرها برای زندگی در سال 2022

بهترین شهرها برای زندگی

در بین 172 شهر که در این رتبه بندی گنجانده شده است، بهترین شهرها برای زندگی را می توان در اروپا یافت. با این حال، قابل توجه است که سه شهر از 10 شهر برتر برای زندگی در کانادا عبارتند از ونکوور، کلگری و تورنتو.

وین بارها شماره یک بوده است، آخرین بار در سال 2019 بود. بر اساس آمار، پایتخت اتریش تنها به دلیل تعطیلی موزه‌ها و رستوران‌های معروف این شهر، جایگاه اول خود را در دوران همه‌گیری از دست داد.

بهترین و بدترین شهرها برای زندگی در سال 2022

تنها یک شهر آسیایی به نام اوزاکا در ژاپن در لیست 10 شهر برتر قرار دارد که در این موقعیت با ملبورن برابری می کند. جالب اینجاست که حتی یک شهر از ایالات متحده در رده بندی بهترین شهرها برای زندگی قرار نگرفته است.

بدترین شهرها برای زندگی

برخی از بدترین شهرهای جهان برای زندگی در آفریقا و آسیای مرکزی قرار دارند و بسیاری از آنها در مناطق جنگ زده قرار دارند. تهران در بین 172 کشور رتبه 163 را دارد و یکی از 10 شهری است که زندگی در آن چندان خوب نیست.

بهترین و بدترین شهرها برای زندگی در سال 2022

بزرگترین تغییرات در رتبه بندی

بیایید نگاهی بیندازیم به شهرهایی که در رتبه بندی جهانی نسبت به داده های سال گذشته به شدت افزایش یافته اند.

برترین ها: 10 شهر بهبود یافته

بهترین و بدترین شهرها برای زندگی در سال 2022

حرکت به سمت پایین: 10 شهر سقوط کرد

در اینجا به شهرهایی می پردازیم که از سال گذشته بیشترین افت را در این رتبه بندی داشته اند.

بهترین و بدترین شهرها برای زندگی در سال 2022

بر اساس این گزارش، تعدادی از شهرهای نیوزلند و استرالیا به دلیل محدودیت های ناشی از کووید-19 به طور موقت از این رتبه بندی خارج شده اند. همچنین لازم به ذکر است که برخی از شهرهای اروپای شرقی به دلیل نزدیکی به اوکراین جنگ زده در رتبه های پایین تری قرار دارند. و در نهایت، کیف، پایتخت اوکراین، به دلیل درگیری های مداوم در گزارش امسال گنجانده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید