خشم طراح کهنه کار اپل، جانی آیو: امروزه بسیاری از محصولات بد تصور شده اند


جانی آیومعاون ارشد سابق طراحی صنعتی اپل، در مصاحبه ای جدید با مجله Wallpaper درباره توصیه ها استیو جابزموسس این شرکت گفت که بهترین محصولات را توسعه خواهد داد. او می گوید که طراحی بسیاری از محصولات امروزه با خواسته او و سیاست های استیو جابز مطابقت ندارد. Ayo حتی این ادعای جالب را دارد که بسیاری از محصولات امروزی نباید وجود داشته باشند.

یکی از مصاحبه کنندگان رسانه Wallpaper از جانی یو به عنوان فردی که همیشه مودب، مشتاق و با درایت است، یاد می کند. اما او روند توسعه محصول آیو را خشمگین و خشمگین می داند. Wallpaper به طور خاص به وسواس جانی آیو در مورد نحوه واکنش زبان طراحی محصول به تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و اظهار داشت که آیو روی این موضوع با شاهزاده ولز کار کرده است.

جونی آیو در سال 2019 اپل را ترک کرد تا شرکت طراحی خود را راه اندازی کند. پس از ترک اپل، آیو با این شرکت در تماس بود. اما چند وقت پیش تمام رابطه خود را با او قطع کرد. با این حال، جانی آیو هنوز این اصل را که استیو جابز گفته بود باید در مورد تمام محصولات طراحی شده توسط آیو اعمال شود، به خاطر دارد: اهمیت محصول.

جونی آیو که توسط امپراتوری بریتانیا به دلیل خدمات در طراحی صنعتی به عنوان شوالیه دریافت شد، همچنین به عنوان طراح صنعتی سلطنتی شناخته می شود و عضو افتخاری آکادمی سلطنتی مهندسی است.

آخرین مدل آیو تفاوت های زیادی با آیفون دارد. او مهر و موم شاهزاده ولز Terra Carta را با شعار “برای طبیعت، مردم و سیاره” طراحی کرد. Said seal با استفاده از حروف مخصوص طراحی شده است که Jony Ive در پروژه های شخصی خود از آن استفاده می کند.

جونی کوئینس هنگام بحث در مورد طراحی لحن عصبانی دارد. او می گوید که عصبانی است. از آنجا که اکثر محصولات ساخته شده بیش از حد بد تصور به نظر می رسند: “بسیاری از محصولات شایستگی وجود را ندارند.” آیو می گوید که طراحان باید از محصول مراقبت کنند تا محصول مناسبی تولید کنند. به گفته جونی کوینس، رشته طراحی بر خلاف معماری، همچنان یک حرفه جدید محسوب می شود.

مقالات مرتبط:

جونی آیو می‌گوید: «وقتی در حال طراحی هستید، باید درک کاملی از مواد اولیه داشته باشید… اغلب می‌شنوید که مردم عذرخواهی می‌کنند که محصولات آنطور که می‌خواستند ساخته نشده‌اند. من این بهانه را می فهمم؛ اما زمانی که در اپل بودم، ماه‌ها در مراکز تولیدی بودم و عذرخواهی من ارزشی نداشت.»

جونی آیو هنوز روزهایی را به یاد می‌آورد که با بنیانگذار فقید اپل درباره طراحی محصول صحبت می‌کرد: «استیو به من گفت که وقتی کاری را با دقت و اهمیت انجام می‌دهی، مصرف‌کنندگان، هر که هستند، اهمیتی که برای محصول قائل هستند را درک می‌کنند. اهمیت محصول راهی برای ابراز عشق ما به مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید