حماسه آفرین تکریت از شهادت رزمندگان مقاومت جلوگیری کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان


خبرگزاری مهر – گروهی از استان ها: کرمانشاه که از دیرباز به دلیل استقبال کاروان های زیارتی به دروازه نجف شهرت داشت. زادگاه عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) بوده و رشادت، فداکاری و رشادت زنان و مردان این مرز و بوم همواره الگویی برای حفظ و حراست از تمامیت ارضی این مرز و بوم بوده است. و غیرت دینی آنان که 9800 شهید، 19000 جانباز و 17 و 500 آزاده را در حراست مقدس تقدیم کردند و تقدیم چند شهید مدافع حرم از این منطقه گواه این موضوع است.

یکی از خانواده های انقلابی و متدین کرمانشاه که همیشه چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راه پاسداری از دین و دفاع از کشور جان و مال خود را فدا کرده اند، خانواده جاری گلدره است که در دوران انقلاب و سپس در جریان جنگ تامیلی چهار مرد از این خانواده به شهادت رسیدند و دو مرد دیگر از آن خانواده در جریان ظهور داعش در منطقه و به دست تروریست های تکفیری در دفاع از حرم به دست استکبار جهانی به شهادت رسیدند. اهل بیت (ع).

دومین شهید مدافع حرم کرمانشاهی شهید صادق یاری است که اگر به تاریخچه زندگی این شهید بپردازیم می توان مبارزه با ظلم و ستم را در تمام مراحل تاریخی زندگی او ردیابی کرد. از حضور در جنگ تحمیلی و مبارزه با رژیم بعثی گرفته تا عضویت در سپاه پاسداران، همه گواه این است که شهید صادق جاری گلدارا از این جبهه به جبهه دیگر به دنبال ثروت بوده است.

تجربه جبهه های مختلف نبرد حق علیه باطل در نهایت به شهادت ختم می شود و شهید یااری که همیشه عاشق و آرزوی شهادت بود در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسید.

خانواده شهید یاری اهل نورآباد خرسین بودند که قبل از انقلاب در عراق زندگی می کردند. شهید صادق یاری نیز تا 22 سالگی در عراق زندگی کرد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در آنجا گذراند.

بازگشت به ایران پس از شهادت پسر بزرگ

در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی، برادر بزرگ شهید صادق، اعلامیه های امام خمینی (ره) را در مناطق مختلف عراق پخش می کرد. خبر این فعالیت انقلابی این خانواده ایرانی الاصل به گوش صدام رسید و بلافاصله دستور داد برادر بزرگترش را در چرخ گوشت انداختند و خانواده به ایران بازگردند.

در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، شهید مدافع حرم صادق یاری، داوطلبانه به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

حماسه آفرین تکریت از شهادت رزمندگان مقاومت جلوگیری کرد

2 برادر دیگر شهید صادق یاری گلدره در دوران دفاع مقدس و در جریان مبارزه با رژیم بعث به شهادت رسیدند.

پس از جنگ تحمیلی و پس از سالها فعالیت در سپاه پدرش، سرانجام در سال 82 شهید صادق یاری گلدره با اطلاع از ضرورت حضور در عراق به همراه فرزندش حیدر به عراق رفت. شرکت سپاه بدر در حمله نظامی آمریکا به عراق. با استکبار جهانی ادامه دهید که پس از این حضور، حیدر یاری گلدار (فرزند حاج صادق یاری) پس از سالها مبارزه در راه دفاع از قرآن و شریعت اسلامی و مبارزه با متجاوز آمریکایی، منافقین کوردل، تکفیری های جنایتکار و صهیونیست ها به شهادت رسید. .

یکی دیگر از فرزندان شهید صادق یاری گلدار در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خانواده ما بسیار متدین و انقلابی بودند و قبل از پدرم عموها و برادرم شهید شده بودند و در حال حاضر یکی دیگر از عموهایم در حشد الشعبی در حال مبارزه با متجاوزین است. شعبی از عراق.

وی افزود: با تشکیل داعش در عراق، پدرم در خط مقدم مبارزه با اکاذیب قرار داشت و با توجه به سابقه حضور هشت ساله خود در دفاع مقدس، به آموزش نیروها پرداخت.

عشق شهادت در وجود شهید یاری جاری است.

فرزند این شهید مدافع حرم اظهار داشت: یادم هست روزی یکی از بستگانم به پدرم گفت که خانواده شما دین خود را به اسلام و انقلاب داده اند و دیگر بر دوش شما بدهی نیست اما من پدر با یقین قلبی تصمیم گرفت راه رفقای ما را ادامه دهد و برادر و پسر شکنجه شده اش گفتند و در نهایت این بحث را با این جمله خاتمه دادند: من عاشق شهادت هستم.

شهید یاری همواره در خط مقدم مبارزه با داعش جنایتکار و رهبری محورهای مختلف بوده و پس از شهادت نیز عکس هایی از وی در خط مقدم جبهه مقاومت در کنار ژنرال ها و فرماندهان این جبهه مانند شهید قاسم سلیمانی منتشر شده است. منتشر شدند.

حماسه آفرین تکریت از شهادت رزمندگان مقاومت جلوگیری کرد

شناخت سرزمینی وی از کشور عراق و تسلط بر زبان عربی به شهید یاری کمک زیادی کرد و این شهید همواره با موفقیت نیروهای مردمی عراق را برای دفاع از حرم اهل بیت و کشور عراق آموزش می داد.

ماجرای عملیات شهید مدافع حرم کرمانشاهی / حماسه تکریت

19 مارس 2014 در جریان نبرد با داعش در تکریت عراق، شهید صادق یاری برای انجام کاری از سنگر خارج می شود. ناگهان متوجه حرکت یک خودروی انتحاری داعش می شود که قصد انجام عملیات انتحاری را دارد.

زمان کوتاه است و این فرمانده میدانی تنها راه نجات نیروهای جبهه اسلام را توقف حمله انتحاری می داند. سریع به یکی از ماشین ها می رسد. سوار می شود و در کمترین زمان به کامیون انتحاری می رسد. می بینید تنها راه توقف این خودروی انتحاری عملیات شهید است و او با ماشینش به این ماشین انتحاری برخورد می کند. پایان رشادت و از خودگذشتگی این شهید والامقام با عملیات های شهادت طلبانه رقم می خورد.

حماسه آفرین تکریت از شهادت رزمندگان مقاومت جلوگیری کرد

همرزمان این شهید می گویند عملیات شهید یاریوس جان بیش از 100 نفر را نجات داد اما خودش به فیض شهادت نائل شد که آرزوی دیرینه اش بود. و شهر تکریت توسط همان نیروهایی که شهید جاری گلدره را نجات دادند آزاد خواهد شد.

عشق به اهل بیت علیهم السلام در وصیت نامه شهید منعکس است و این شهید وصیت کرد در قبرستان وادی السلام شهر نجف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) به خاک سپرده شود. ).

دیدگاهتان را بنویسید