تیم کشتی آزاد ایران نایب خانم جهانی شد – IA مهر


به گزارش خبرگزاری مهر ، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای 24 تا 7 شهریور به میزبانی شهر بلگراد صربستان و پس از پایان تیم رحمان ایران برگزار شد. عمو زاده وی در وزن 65 کیلوگرم و کامران قاسم پور در 92 کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کردند. رضا عطر محمد ناهودی در 79 کیلوگرم و حسن یزدانی در 86 کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم نیز به مدال نقره در وزن 61 کیلوگرم دست یافتند. مدال برنز کسب کرد.

در رشته تیمی آمریکا با 198 امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با 150 امتیاز دوم شد. تیم ژاپن با 70 امتیاز سوم شد.

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 مغلوب وان شد. آره باغ وحش از چین و در رابطه با شکست این کشتی گیر گیلمن از آمریکا در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن رضا 61 کیلوگرم است. عطر بصیرعلی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ لی مقدونیه را از جبهه گرفت. او در دور بعد 4-0 مقابل اسلام است بازرگانف آذربایجان پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. در این مرحله 6 بر 3 پیروز شد جورج وانگلف بلغارستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. عطر در این مرحله با نتیجه 5-3 از سد نارانجو نرماندی مغولستان را پشت سر گذاشت و به فینال رسید. وی در این دیدار 10 بر صفر ری را شکست داد. هیگوچی او از ژاپن برنده مدال نقره المپیک شد و مدال نقره گرفت.

رحمان در 65 کیلوگرم عمو زاده خلیلی در دور اول با نتیجه 8 بر 1 بازار یون از کره جنوبی را شکست داد. در دور بعد به اسماعیل 6 گل زد. موزوکایف وی برنده مدال برنز جهان از مجارستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این مرحله 13 بر 2 پیروز شد ادل اوسپانوف او قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. عمو زاده خلیلی در این مرحله با نتیجه 9 بر 2 حاجی علی اف قهرمان جهان، دارنده مدال نقره و برنز بازی های المپیک از آذربایجان پیشتاز شد و به فینال راه یافت. او این دیدار را 13 بر 5 برد. diacomichalis او آمریکا را شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی به دلیل نرسیدن به حداکثر وزن از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، یونس امامی در دور بعد انریکه پرز را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. کاستیلیان او گواتمالا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر از استونی درس گرفت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله 8 بر 4 توران را شکست داد. بایراموف آذربایجان پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. امامی در این مرحله در دیداری نزدیک با نتیجه 2 بر 2 شکست خورد کایل Doc او قهرمان جهان و دارنده مدال برنز بازی های المپیک از آمریکا شد و وارد دیدار رده بندی شد. حریف او در این دیدار ساغر جاگلان وی با نتیجه 6 بر صفر هند را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در 79، محمد ناهودی در دور اول در یک مبارزه 7-6 شگفت انگیز یعقوب شیخ جمال کشتی گیر روسی. اصلی او مقابل رومانی پیروز شد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد. دولگون آلتانزول مغولستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله 10 بر 5 پیروز شد بیکزاد عبدالرحمن اف وی برنده مدال برنز بازی های المپیک و مسابقات جهانی از ازبکستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. نخود فرنگی در این مرحله با نتیجه 5-4 از سد واسیل میخائیلوف او از اوکراین گذشت و به فینال رسید. وی در این دیدار مقابل اردن با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد. باروز او از آمریکا قهرمان المپیک و جهان شد و مدال نقره گرفت.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل ایوان ایچیسلی او مقابل مولداوی پیروز شد. او سباستین را در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی ۱۱–۰ شکست داد. یزیرزانسکی لهستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره قهرمانی جهان از اسلواکی با شکست او به فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا را با نتیجه 7 بر یک شکست داد و به مدال نقره دست یافت.

در 92 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر عدلان ویسخانوف او فرانسه را پشت سر گذاشت و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. او در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ احمد قرار دارد باتایف بلغارستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله 5-0 به گل رسید میریانی میسوردزه او گرجستان را شکست داد و به فینال راه یافت. قاسم پور در این دیدار با نتیجه 2-0 جی دن کک وی قهرمان جهان از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر ساموئل بد او سوئیس را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله 8 بر 5 پیروز شد ماگام شده زاخاریف اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. محمدیان در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 4 بر یک شکست خورد. کایل اسنایدر او از آمریکا قهرمان المپیک و قهرمان جهان شد و به جلسه ریتینگ رفت. او در این جلسه علیه ماگومد خان ماگومدوف وی با نتیجه ۶ بر ۴ و ضربه فنی مغلوب آذربایجان شد و پنجم شد.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر ژی وی دنگ دارنده مدال های نقره و برنز قهرمانی جهان از چین قهرمان شد. در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر مقابل اسکندر قرار گرفت خوسیانفسکی وی برنده مدال برنز جهان از اوکراین را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. زارع در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 طاها را شکست داد آکگول او از ترکیه قهرمان جهان و المپیک شد و وارد دیدار رده بندی شد. او در این جلسه حضور دارد. آمارور دسی با نتیجه 8 بر صفر کانادا را شکست داد و مدال برنز را به دست آورد.

57 کیلوگرم: یک- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) 2- توماس گیلمن (ایالات متحده آمریکا) 3- زنابازار او در زندان بود (مغولستان) و استان از دست دادن (صربستان) … 23- علیرضا سرلک (ایران)
61 کیلوگرم: 1- تیر هیگوچی (ژاپن) 2- رضا عطر (ایران) 3- آرسن خاروتونیان (ارمنستان) و نارانجو نرماندی (مغولستان)
65 کیلوگرم: 1- رحمان عمو زاده خلیلی (ایران) 2- جان diacomichalis (ایران) 3- اسماعیل موزوکایف (مجارستان) و باجرنگ (هند)
70 کیلوگرم: یک- تایشی ناریکانی (ژاپن) 2- زین رادرفورد (آمریکا) 3- آریایی اکمتالیف (قرقیزستان) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان)
74 کیلوگرم: یک- کایل Doc (آمریکا) 2- تیمور سالکازانوف (اسلواکی) 3- یونس امامی (ایران) و فرانک چمیز (ایتالیا)
79 کیلوگرم: 1- جردن باروز (آمریکا) 2- محمد ناهودی (ایران) 3- ارسلان بودایپوف (قرقیزستان) و واسیل میخائیلوف (اوکراین)
86 کیلوگرم: 1- دیوید تیلور (آمریکا) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- بوریس ماکویف (اسلواکی) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان)
92 کیلوگرم: 1- کامران قاسم پور (ایران) 2- جی دن کک (آمریکا) 3- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و میریانی میسوردزه (گرجستان)
97 کیلوگرم: یک- کایل اسنایدر (آمریکا) 2- باتیربک تساکولوف (اسلواکی) 3- ماگومد خان ماگومدوف (آذربایجان) و گیوی ماچراشویلی (گرجستان) 5- محمد حسین محمدیان (ایران)
125 کیلوگرم: 1- طاها آکگول (ترکیه) 2- لاهاگواگرل منختور (مغولستان) 3- امیرحسین زارع (ایران) و Wildebeest پترایشویلی (گرجستان)

امتیاز تیم: 1- آمریکا 198 امتیاز 2- ایران 150 امتیاز 3- ژاپن 70 امتیاز 4- مغولستان 65 امتیاز 5- گرجستان 65 امتیاز 6- اسلواکی 55 امتیاز 7- ترکیه 47 امتیاز 8- بلغارستان 42 امتیاز 9- آذربایجان 40 امتیاز 10- هند 37 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید