«انقلاب ما» / داستان های انقلاب برای کودکان منتشر شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



گزارش کردن خبرگزاری مهر، مجموعه بازی های داستانی کودک و نوجوان «انقلاب ما» توسط انتشارات خمبازی و انتشارات راه یار منتشر شد. پیش از این کتاب «کشتی نجات» با محوریت مجموعه بازی های داستانی محرمانه برای کودکان و نوجوانان توسط انتشارات راه یار منتشر شده بود.

ناهید کریمی، زینب السادات حسینی، حمیده حسینا، نرگس کاهانی نوشتند، سامیه محمدی مقدم و زینب السادات حسینی بازی‌ها را توسعه دادند و سید حمید حسینی طراحی گرافیک انقلاب ما را توسعه داد.

در قسمتی از مقدمه این کتاب با بیان انگیزه های نگارش آن، مطالب زیر را می خوانیم:

«مسئله رشد و آموزش یکی از دغدغه های اصلی مجموعه ها و گروه های فعال در علوم انسانی است. هر مجموعه با توجه به مخاطبان و مبانی خود مسیری را انتخاب می کند و در آن گام برمی دارد. در این میان کار مربی کودک و نوجوان از ظرافت و اهمیت خاصی برخوردار است. در دوران کودکی و اوایل نوجوانی شناخت ها شکل می گیرد و عواطف رشد می کند و معلم باید از دریچه نیازهای کودک وارد شود تا شناخت ها و عواطف کودک تکمیل شود.

یک مربی باتجربه می‌داند که بازی‌ها و افسانه‌ها نه تنها ابزاری برای آموزش کودک هستند، بلکه ارتباط عمیقی با نیازهای واقعی کودک دارند. کودک با بازی ها و داستان ها زندگی می کند و با کمک آنها برداشت خود را شکل می دهد، دنیای اطراف خود را به داستان تبدیل می کند، علاقه مند است دیگران با داستان ها دنیا را به او نشان دهند. کودک با بازی زندگی می کند. اگر بازی از او گرفته شود، قدرت حرکت نیز از او گرفته خواهد شد. او با بازی جسم و روح خود را توانمند و انبساط می بخشد.

بازی های داستانی این کتاب میانبری برای برقراری ارتباط با کودکان است. اما آنچه به این داستان ها معنا بخشیده و به آنها تحرک و پویایی بخشیده، مفاهیم مهمی است که برگرفته از اندیشه تربیتی اسلام بوده و با توجه به مسائل و موقعیت های گذشته و حال انقلاب اسلامی بیان شده است. این نسخه ارتباط آموزش و پرورش با انقلاب اسلامی را بیان می کند. سیر انقلاب اسلامی از جایی در تاریخ آغاز شد و به آینده متصل است و با همه فراز و نشیب هایی که تجربه کرده و انتظار دارد، پیش می رود.

این انقلاب نیز مانند مردم متولد شد، با انسان های توسعه یافته آغاز شد، رشد کرد و رشد کرد و در این صعود شانه به شانه، جامعه ای متشکل از افراد تحصیلکرده تشکیل داد. این نوع انقلاب اسلامی و تعلیم و تربیت بر یکدیگر تأثیر بسزایی دارند و پیوند محکمی دارند. بر این اساس روشی متفاوت از مقایسه تطبیقی ​​مفهوم تعلیم و تربیت و انقلاب اسلامی برای عملکرد معلم ارائه کرده ایم.

داستان‌های این کتاب، ماجراهایی واقعی است که با انقلاب اسلامی، روابط داخلی و خارجی، فرصت‌ها و تهدیدها، سرنوشت آن مرتبط است. این موقعیت ها از تاریخ تسلیم آغاز می شود و تا امروز ادامه دارد. تسلیم، قیام های پی در پی مردم در شهرهای مختلف، اعتصاب کارگران نفت، تفریح ​​و غفلت، فرار شاه از ایران، حکومت اسلامی، طوفان شن طبس، تغییر محاسبات ذهنی، باشگاه تحریم، نفوذ داخلی، پیشرفت و مسئله عدالت را یک به یک در جای خود به طور کامل توضیح داده ایم.»

این کتاب با حجم 160 صفحه، تیراژ 1000 نسخه و بهای 50000 تومان منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید