اخبار سیاسی 31 اسفند; واکنش آمریکا به سفر لوکاشنکا/ جزئیات عفو اخیر رهبری



«سفر لوکاشنکو به تهران»، «نشست خبری نماینده قضایی»، «مصوبات حجاب و عفاف» و … از جمله موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در 2 اسفند 1401 بود.

به گزارش ایسنا، در پی سفر الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس به ایران و دیدار وی با مقام معظم رهبری کشورمان. Nedprice وی در نشست خبری با بیان اینکه لوکاشنکا استقلال کشورش را به کرملین تحویل داد، افزود: سفر لوکاشنکا به ایران را ادامه روابط ایران و روسیه می‌دانیم که بیش از پیش در حال تعمیق است.

امروز نیز خبرگزاری اسپوتنیک وی به نقل از منابع آگاه گفت: هم اکنون مذاکرات مهم دوجانبه بین ایران و بحرین برای از سرگیری روابط در جریان است.

این منابع تاکید کردند که مذاکرات در حال حاضر در سطح دوجانبه در حال انجام است و طرف دیگری در آن دخیل نیست و در صورت توافق بر سر موضوعات بحث برانگیز، نتایج مذاکرات به زودی اعلام خواهد شد.

****

ناصر کنعانی در آخرین نشست خبری نماینده قوه قضائیه در سال 1401 به سوالاتی درباره عفو و پرونده هواپیمای اوکراینی پاسخ داد.

نماینده قوه قضائیه وی درباره تعداد افرادی که اخیراً از سوی رهبری عفو شده‌اند، گفت: در مجموع 82 هزار نفر هستند. البته دو دسته هستند، برخی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر و برخی از محکومان سال های گذشته که از این تعداد 22 هزار نفر مربوط به حوادث اخیر بوده اند که البته به این معنا نیست که همه این 22 هزار نفر در زندان بوده اند. اما برخی قبلا با قرار وثیقه و عفو آزاد شده بودند که باعث سوء سابقه می شود و از تعقیب کیفری معاف هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حکم پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: 20 جلسه دادگاه به اتهامات متهمان تشکیل شد و رئیس دادگاه و هیئت قضایی تمام وقت و پرونده خود را صرف کردند. با دقت و ظرافت مورد توجه قرار گرفت و پس از آن ختم دادگاه اعلام و صدور حکم آغاز شد. بر اساس آخرین اطلاعات، انشالله تا قبل از پایان سال رای صادر می شود و این رای قابل تجدید نظر، قابل انتقال به مرجع بالاتر و قابل رسیدگی است.

در بخشنامه ای از دادستان کل کشوردادستان های سراسر کشور موظف به برقراری امنیت شبانه روزی، انجام وظایف قضایی و همکاری با مقامات مسئول در رسیدگی به هرگونه “اقدامات جنایتکارانه و توهین آمیز” در ماه رمضان شدند.

****

احمد راستینه در جلسه علنی امروز شورای اسلامی به ارائه گزارش کمیسیون فرهنگی از فعالیت دستگاه های اجرایی در خصوص ادعاهای مطرح شده پرداخت. حجاب و عفاف خواندن

بیژن نوباوه وی با تاکید بر اینکه نمایندگان و ملت ایران نگران ساختارشکنی بسیار مهمی هستند که در ماه های اخیر در رابطه با موضوع حجاب و عفاف آشکار شده و بسیار بجا و منطقی بوده است، جزئیات آن را تشریح کرد. طرح فرهنگی کمیسیون حجاب و عفاف

در این جلسه محمد باقر قالیباف وی در پاسخ به اظهارات الیاس نادران درباره نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبات بودجه مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در بودجه شرکت نمی کند، تصمیمات هیات عالی نظارت بر اساس بند 2 ماده 110 است که می گوید: بیانیه های شورای اسلامی نباید با کلان سیاست مغایرت داشته باشد و از طریق شورای نگهبان هم هدایت می شود، یعنی ربطی به مجلس تشخیص ندارد و شورا باید آن را به مجلس ارائه کند.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) 2 اسفند 1401 شورای اسلامی را می خوانید.

****

در مراسم بزرگداشت روز شهدا که با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. رئیس جمهور وی با بیان اینکه امروز مردم ما با وجود کاستی ها و کاستی ها امیدوارتر از همیشه هستند، تاکید کرد: گواه صحت این گفته حضور گسترده مردم با سلیقه های مختلف در راهپیمایی باشکوه و باشکوه 22 باخمن است. امسال. .

نماینده دولت وی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال 1401 در مورد احیای روابط ایران و عربستان خاطرنشان کرد: حل مسائل منطقه ای و جهانی تنها از طریق غرب نیست.

علی بهادری جهرمی درباره چشم‌انداز توسعه روابط ایران و عربستان گفت: احیای روابط نشان داد که حل مسائل منطقه‌ای و جهانی تنها از غرب نمی‌گذرد. سیاست خارجی دولت از همان ابتدا توسعه روابط حسن همجواری و دیپلماسی منطقه ای بود. سایر کشورها نیز از احیای روابط استقبال کردند تا منطقه توسط کشورهای منطقه اداره شود و آسیایی ها بیش از گذشته مدیریت آسیا را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید