اولین یادواره سربازان شهدای تربیت بدنی و سلامت شهرستان فردوس برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمد ناظری» مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس امشب در یادواره سلامت و تربیت بدنی شهدای فردوس اظهار داشت: شهید علیرضا درخشان مربی تربیت بدنی مدارس فردوس در سال 1360 به عنوان سرپرست اداره تربیت بدنی فردوس در ورزش فردوس فواید زیادی داشت.

محمد ناظری تاکید کرد: شهید درخشان یک قهرمان نه یک قهرمان ورزشی، بلکه یک قهرمان ملی بود که در کنار همرزمان شهیدش مهدی صبوری و محمد پارسا این موقعیت استراتژیک حفاظت و حماسه را در تنگه چزابه خلق کردند.

امام جمعه فردو نیز گفت: این از نعمت های اسلام برای این کشور است که از هر قشری شهید داریم و هرکس نعمت و واقعیت را نبیند کرد است.

خجت الاسلام محمد شاکری اظهار داشت: در روز قیامت همه مومنان به استثنای شهدای کربلا، شیعیان علی بن ابی طالب و راعی خواهان شهادت آنان هستند و بی شک شهدای معلمی چون شهید درخشان خواهند بود. شخصیت برجسته ای دارند موقعیت در این دنیا

برادر شهید علیرضا درخشان نیز به بیان برخی از ویژگی های شهید پرداخت و گفت: در کودکی پدرمان ما را یتیم کرد و مادرم از همان ابتدا ما را با قرآن آشنا کرد.

اکبر درخشان گفت: جوانان باید بدانند که نقش تربیتی والدین و سپس معلمان بی بدیل بود و تأثیر زیادی بر آینده مردم داشت.

وی به آشنایی برادر شهیدش با شهید فرودی اشاره کرد و گفت: شهید درخشان از همرزمان و همرزمان این سردار بود و تنگه چزابه شاهد رشادت ها و منش حماسی او در این تنگه راهبردی بود. از آنجا او را تا رسیدن نیروهای کمکی نگه داشت. …

وی خاطرنشان کرد: یکی از مکان هایی که می توان به صورت غیرمستقیم در آن فعالیت های فرهنگی انجام داد، حوزه ورزش کشور است که روحیه پهلوانی و جوانمردی در جوانان در حال زنده شدن است.

انتهای پیام/ 3635



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید