هرگز وقتی مهمان می آید این کار را نکنید


همه اقوام ایرانی مهمان نواز هستند و مهمان نوازی آنها خاص و متداول است. بسیاری از ما توصیه های مهم مهمان نوازی را از والدین خود دریافت کرده ایم. برای اینکه یک میزبان خوب باشید، نه تنها باید توصیه ها را دنبال کنید، بلکه بهتر است کارهایی را که در این بخش به آن اشاره کردیم، انجام ندهید.

با همسر و فرزندان خود بد اخلاقی نکنید.

پس از ورود مهمانان، با چهره ای بشاش و خندان در ورودی بایستید و به هر یک از آنها سلام کنید. به مهمانان خود نشان دهید که از دیدن آنها خوشحال هستید. اخم کردن باعث می شود که مهمان احساس بیکاری و ناخواسته ای کند.

هرگز جلوی مهمان با همسر یا فرزندتان بحث نکنید زیرا باعث ناراحتی مهمان می شود.

همسر بد اخلاق

کودک را در اتاق حبس نکنید

برخی از افراد برای جلوگیری از آسیب رساندن به وسایل کودک خود را در مهد قفل می کنند که این بی احترامی به مهمان است. بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را از دسترس کودکان دور نگه دارید و اجازه دهید کودک با اسباب بازی های خود با کودک مهمان بازی کند.

کمتر آشپزی نکنید

در حالی که همیشه ایده خوبی است که در مهمانی ها زیاده روی نکنید، اما پختن غذای کم ایده خوبی نیست. کم خوردن جلوی مهمان نوعی بی احترامی به خود و مهمان است. با میهمان غذا بخورید زیرا برخی از مهمانان خجالتی هستند و در صورت عدم رضایت ممکن است امتناع کنند.

با فرزند مهمان خود دعوا نکنید

برخی از کودکان در مهمانی ها رفتارهایی مانند جیغ زدن، قلدری و … از خود نشان می دهند، رفتاری که حتی برای خود والدین نیز عجیب است. درست است که این رفتار شما را عصبی می کند، اما بهتر است در مورد مهمان فرزندتان دعوا و اخم نکنید و آن را به پدر و مادرش بسپارید.

کار با کودک

در مورد هزینه ها و گرانی ها صحبت نکنید

بهتر است در مهمانی ها از گرانی و افزایش قیمت ها صحبت نکنید، به خصوص اگر مجری هستید. با صحبت از گرانی غذا و میوه، مهمان ناراحت می شود و فکر می کند که شما هزینه مهمانی را هم محاسبه کرده اید.

وسایل شکننده را در دسترس قرار ندهید

قبل از آمدن مهمان، اشیای قیمتی را دور از دسترس کودکان قرار دهید و به راحتی در کنار مهمانان بنشینید. این کار باعث می شود که در زمان حضور مهمان دائما نگران وسایل خود نباشید و چشمان شما مدام در دست مهمان نباشد. اگر مهمان یا کودکی اسباب خانه شما را شکست، حتی اگر ناراحت هستید، آن را پیش مهمان نبرید و بگویید مهم است که آسیب نبینید.

زیاد در آشپزخانه نمانید

در برخی از مهمانی ها، میزبان بیشتر وقت خود را در آشپزخانه برای انجام کارهای خانه سپری می کند و به مهمانان اهمیتی نمی دهد. چنین مهمانی احساس خستگی می کند، پس بهتر است یک مهمانی ساده داشته باشید و بیشتر وقت را با مهمان بگذرانید.

آشپزی

ساکت نباش

وقتی مهمان در خانه شماست سکوت نکنید، شاید مهمان ساکت شما را از حضورتان ناراضی بیابد، بهتر است موضوع گفتگوی مشترکی داشته باشید، هنگام صحبت با مهمان به چشمان او نگاه کنید. و احساس کنید که اهمیت می دهید

به طور مرتب کانال را عوض نکنید

اگر مهمان شما در حال تماشای برنامه مورد علاقه خود است، به او احترام بگذارید و همیشه کانال را عوض نکنید.

هیچ چیز را نمی گویند

به گفتار و رفتار خود دقت کنید، ظاهر و ویژگی های اخلاقی مهمان را نشان ندهید، باور کنید که مهمانان شما در خانه آینه ای مانند شما دارند و می دانند که مثلا چاق یا لاغر هستند و .. • نمایش را به شما معرفی کنید، پس توصیه ها را هنگام اجرا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید