آمار کالاهای متروکه را اعلام کنید


در پی دستور قضایی مبنی بر تعیین مقصد کالاهای متروکه، گمرک ایران بر ارسال به موقع و مستمر داده های آماری و اظهار این کالاها در اظهارنامه به گمرکات مجری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، اخیراً در بخشنامه ای از سوی گمرک ایران در خصوص واردات به گمرکات اجرایی، اعلام شد که با توجه به اقدامات بعدی قوه قضائیه و مراجع نظارتی در خصوص وضعیت استقرار کالا در گمرکات علیرغم تاکید بر مستمر آمار کالاهای متروکه انجام شده است، اما بررسی ها نشان می دهد که تنها تعداد کمی از گمرکات نسبت به ارسال آمار اقدام کرده اند، بر این اساس گمرک ایران از گمرک خواسته است تا در پایان هر ماه به صورت مستمر آمار را با تاریخ و بر اساس شرایط داده شده

بر اساس این اطلاعیه، در صورتی که گمرک در پایان هر ماه گزارش مورد نیاز را ارائه نکند، به منزله نبود کالای متروکه تلقی شده و طبق ضوابط اقدامات مقتضی انجام خواهد شد و مسئولیت آن بر عهده گمرک خواهد بود. بالاترین مقام این گمرک

و این در حالی است که در حال حاضر سازمان گمرک و دارایی دارای حجم قابل توجهی از کالاهای مورد استفاده و مشمول مقررات متروکه است که از بدو ورود به انبارها در برخی موارد بیش از ده سال می گذرد. قرار ملاقات هنوز انجام نشده است مشخص شده است. در عین حال ادارات مربوطه آمار دقیقی از این کالاها منتشر نکردند.

یکی از مشکلاتی که در رابطه با تعیین مالکیت اشیاء باقی مانده به وجود می آید، عدم تنظیم به موقع اظهارنامه های مربوطه و اظهار آنها توسط سازمان گمرک اموال است.

آمار کالاهای متروکه را اعلام کنید

آمار کالاهای متروکه را اعلام کنید

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید