چاووش اوغلو: نباید از ترکیه انتظار داشت که در برابر تروریست ها در عراق و سوریه سکوت کند



وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که نمی توان انتظار داشت ترکیه دست خود را علیه گروه های تروریستی کرد در سوریه و عراق بسته نگه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سخنرانی خود در نشست سفرای ترکیه تاکید کرد که آنکارا نمی تواند در برابر حملات گروه های YPG و PKK مقاومت کند. دستان خود را بسته نگه دارید و کاری انجام ندهید.

وی گفت: ترکیه در تلاش است تا میلیون ها سوری را در امان نگه دارد و نباید انتظار داشت در برابر حملات این گروه های تروریستی کاری انجام دهد.

چاووش اوغلو افزود که عملیات ترکیه در شمال سوریه “به بازگشت امن بسیاری از شهروندان سوری به کشورشان کمک کرده است” و افزود که نیروهای YPG همچنان به برهم زدن امنیت و ثبات و پیشبرد طرح های جدایی طلبانه خود ادامه می دهند. سوریه و نیروهای ترکیه در حال حمله هستند.

وی گفت: ترکیه برای دستیابی به صلح در سوریه و اجرای یک روند سیاسی مبتنی بر حفظ تمامیت ارضی این کشور تلاش می کند.

به گزارش میدل ایست نیوز، وزیر امور خارجه ترکیه همچنین درباره وضعیت عراق گفت: آنکارا خواهان تحقق عراقی با ثبات و مرفه با حاکمیت کامل ارضی در سراسر خاک خود است و ترکیه انتظار ظهور پ.ک.ک در عراق را دارد. آن را یک گروه تروریستی اعلام کرده و اقدامات خاصی را علیه آن انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید