آقایون خودتونو جمع کنید عواقب بی توجهی به زنان…


پیامدهای خطرناک و آسیب نگرش سهل انگارانه مرد به همسرش

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر این روابط سالم و صمیمانه باشد برای رشد فردی و اجتماعی زن و مرد بسیار موثر خواهد بود. علاوه بر این، سطح سلامت روان شما می تواند تحت تأثیر روابط شما با همسرتان به طور قابل توجهی بهبود یابد. رابطه زن و مرد مانند گلی در گلدان است که نیاز به مراقبت و توجه دارد، این گل که تمثیلی از رابطه زن و مرد (و نه شخصیت آنها) است نیز نیازمند توجه مردان است. بی توجهی به این گل هم برای زن و هم برای خود مرد مضر است. بنابراین هر یک از زوجین به نوبه خود موظف به بررسی علل دوری و یافتن راهی برای رفع آن هستند. با کمک مشاوره خانواده می توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و نحوه رفتار صحیح را بیاموزید.

علت بی توجهی مردان به زنان

اگر مدام شکایت می‌کنید که همسرتان به شما توجهی را که شایسته آن است نمی‌کند، دانستن دلیل رفتار او به شما کمک می‌کند تا دلیل آن را درک کنید و این به شما کمک می‌کند تا بهتر با این مشکل مقابله کنید.

در ادامه به برخی از این دلایل اشاره خواهیم کرد.

رابطه زناشویی

بی توجهی زنان به مردان ابزار تنبیه است

بسیاری از زوج ها در هنگام اختلاف یا درگیری نمی توانند با یکدیگر ارتباط موثر برقرار کنند. آنها به جای حل مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره، سعی می کنند با رفتار سرد خود نشان دهند که از وضعیت موجود ناراضی هستند.

در حالی که چنین رفتاری روابط زوجین به ویژه زنان را به شدت خراب می کند. زیرا زنان در بیشتر موارد به گفتگو علاقه بیشتری دارند. یک مکالمه ساده اما صمیمانه نیازهای عاطفی بسیاری از یک زن را برآورده می کند. بی توجهی زنان به مردان تنها منجر به مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی می شود.

بی توجهی اصطلاحی است که زنان آن را اشتباه می فهمند

این مهم است که بدانید رفتاری که شما آن را غفلت می نامید لزوماً از طرف همسرتان به این معنا نیست. به عنوان مثال، مشکلات و درگیری های اقتصادی و اجتماعی باعث ایجاد اضطراب و سردرگمی برای بسیاری از مردان می شود. اما نکته اینجاست که بدانیم زن و مرد نگرانی های خود را یکسان بیان نمی کنند. بسیاری از زنان با نگرانی‌ها و اضطراب‌های خود به شیوه‌ای بسیار متفاوت از مردان برخورد می‌کنند.

زمانی که خانم ها دچار این مشکلات می شوند، نگرانی ها و افکار منفی خود را با کلمات بیان می کنند و در واقع آنها را با دیگران در میان می گذارند که تا حد زیادی از اضطراب آنها می کاهد. در عین حال، مردان کمتر از زنان از این استراتژی استفاده می کنند. آنها کمتر در مورد مسائل هیجان انگیز صحبت می کنند. این درونی شدن فشارها و مشکلات می تواند منجر به رفتارهای مضری مانند سیگار کشیدن، افزایش پرخاشگری و… شود، سکوت و گوشه گیری مردان نیز می تواند از جمله مشکلاتی باشد که در جریان درونی شدن مشکلات و فشارهای محیطی برای آنها پیش می آید. در حالی که چنین رفتاری توسط زنان به عنوان بی توجهی تلقی می شود و منجر به تحریک زنان می شود. زوجین باید با درک نیازهای یکدیگر برای رفع این باورهای غلط اقداماتی انجام دهند.

عدم صمیمیت در رابطه دلیل نگرش غفلت آمیز مرد نسبت به زن است

یکی از بخش های مهم یک رابطه سالم، صمیمیت بین افراد است. صمیمیت یعنی اینکه بتوانید با همسرتان دوستی برقرار کنید. بدون ترس از قضاوت در مورد مشکلات خود با یکدیگر صحبت کنید و با هم خوش بگذرانید.

بسیاری از زوج ها در برقراری روابط صمیمانه مشکل دارند. یکی از موانع این موضوع عدم شناخت و شناخت عمیق از سلیقه و علایق یکدیگر است. بسیاری از مردان و زنان هیچ تلاشی برای یافتن علایق مشترک نمی کنند. بسیاری از خانم ها کاملاً از این واقعیت غافل هستند که بسیاری از مسائلی که ساعت ها صرف آن می کنند ممکن است اصلاً مردان را جذب نکند. به جای شکایت مداوم از رفتار طردکننده همسرتان در چنین شرایطی، می توانید سعی کنید علایق مشترک پیدا کنید و ساعاتی را که با هم سپری می کنید به بحث در مورد موضوعاتی اختصاص دهید که مورد علاقه هر دوی شماست و هر دوی شما را به این گفتگو مشتاق می کند.

عواقب بی توجهی مرد به زن

همانطور که گفته شد، عدم درک متقابل، علایق مشترک، عدم صمیمیت، مشکلات اجتماعی-اقتصادی منجر به رفتار سرد مردان با همسرانشان می شود. در نهایت این رفتار می تواند عواقب بسیار مخربی برای زندگی مشترک زوجین داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

آسیب های عاطفی و خیانت در زنان

هنگام مطالعه رفتارهای نادرست از سوی زنان، اغلب آنها به بی توجهی و آسیب های عاطفی به عنوان عوامل اصلی تأثیرگذار بر این مشکل اشاره می کنند. گاهی یک درد ساده، یک گفتگوی صمیمانه می تواند طول عمر و ثبات زندگی شما را تضمین کند. بسیار مهم است که بدانید بسیاری از خیانت ها با مشکل یا بی توجهی از طرف شخص ثالث شروع می شود. در واقع خلاء عاطفی مشکل بسیار بزرگی است که به دلیل آسیب های اجتماعی می تواند روابط زناشویی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

کاهش کیفیت آموزش

وقتی مادری نتواند با همسرش رابطه ای عمیق و سالم برقرار کند، در تربیت فرزندانش با مشکلات و مشکلات زیادی مواجه می شود. در واقع، بسیاری از زنان مدام از فرزندان خود می خواهند که از سوی شوهرانشان توجهی به آنها نشود. این مشکل باعث محبت و حمایت شدید این مادران می شود که قطعاً عواقب بسیار مخربی برای فرزندان خواهد داشت.

فرزندان این مادران بیشتر با مشکلاتی مانند وابستگی بیش از حد به مادر، ناتوانی در شکل گیری هویت مستقل، احساس خشم و بیگانگی عاطفی نسبت به پدر مواجه می شوند.

افسردگی

وقتی زنان به اندازه کافی مورد توجه مردان قرار نمی گیرند، مدام خود را ارزیابی می کنند. ممکن است مدام فکر کنند که زیبا و جذاب نیستند. اگر زنانی که این مشکل را تجربه می کنند نسبت به طرد شدن بسیار حساس باشند، یا اگر تصوری که در ذهنشان دارند به شدت به این بستگی دارد که همسرشان را دوست دارند یا خیر، با مشاهده بی تفاوتی از سوی همسرشان، بیشتر دچار افسردگی می شوند.

با در نظر گرفتن تمامی موارد مطرح شده و اهمیت رابطه سالم بین زوجین، در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در این زمینه، بهتر است در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات خود اقدام نمایید. کمک گرفتن از خانواده درمانگر به بهبود روابط بین شما و همسرتان کمک زیادی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید