خوردن ماهی ضریب هوشی جنین را افزایش می دهد


به گزارش دیلی میل، یک مطالعه جدید نشان می دهد که زنان باردار باید دو بار در هفته ماهی بخورند تا به رشد کودک خود کمک کنند.

تحقیقات نشان می دهد که ماهی حاوی تعدادی مواد مغذی مهم برای رشد اولیه کودکی است. اکثر متخصصان معتقدند که مواد مغذی کلیدی در ماهی دو اسید چرب امگا 3 به نام‌های DHA و EPA هستند که یافتن آنها در سایر غذاها سخت است. ماهی همچنین چربی اشباع کمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین D و سایر مواد مغذی حیاتی برای رشد جنین و بارداری سالم است.

هشدارهای کنونی برای محدود کردن مصرف ماهی‌های غنی از جیوه باعث سردرگمی شده است، بنابراین دانشمندان دانشگاه بریستول داده‌های 4131 زن باردار را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند نوزادانی که از مادرانی که ماهی می‌خوردند ضریب هوشی بالاتر و مهارت‌های ریاضی بهتری داشتند.

محققان هشدار می‌دهند که هشدارهای فعلی برای محدود کردن ماهی‌های غنی از جیوه باعث سردرگمی می‌شود و مادران آینده را تشویق می‌کند که به طور کامل از این غذا اجتناب کنند. این بدان معنی است که آنها با محروم کردن آنها از مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب طولانی زنجیره، ید، ویتامین D و سلنیوم به رشد کودک آسیب بیشتری می زنند.

این مطالعه همچنین سطوح جیوه را در خون مادر و بافت بند ناف اندازه گیری کرد. این تجزیه و تحلیل هیچ ارتباط نامطلوبی را بین سطوح بالاتر جیوه مادر و رشد شناختی در نوزادانی که مادرانشان ماهی مصرف می‌کردند، نشان نداد و کارشناسان معتقد بودند که مواد مغذی موجود در ماهی محافظت در برابر این فلز را فراهم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید