محققان: تعداد سیارات فراخورشیدی دارای آب احتمالا فراتر از تصور ما است


یکی از نکات مهم در جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی قابل سکونت وجود آب است. این مایع تقریباً برای همه انواع حیات ضروری تلقی می شود و کشف آن می تواند اولین گام مهمی در این مسیر باشد. اکنون یک مطالعه جدید نشان داده است که تعداد سیارات حاوی آب به احتمال زیاد بسیار فراتر از تصور ما است و بسیاری از آنها احتمالاً نیمی از آب و سنگ هستند.

محققان دانشگاه شیکاگو در تحقیقات خود گروهی از سیارات فراخورشیدی را که به دور ستارگان کوتوله M می چرخند مطالعه کردند. رایج ترین ستاره های کهکشان راه شیری اعتقاد بر این است که آنها دو دوجین از این سیاره ها را به دو روش مختلف کشف کرده اند و اطلاعات به دست آمده را برای گسترش درک خود از این قلمروها ترکیب کرده اند.

روش پاس درباره قطر سیارات و روش سرعت شعاعی این به بازرسان اطلاعاتی در مورد جرم آنها می دهد. با ترکیب این دو ویژگی، می توانیم به دست بیاوریم تراکم با یک مرور کلی به سیاره دانشمندان بروید 43 سیارات فراخورشیدی دریافته اند که بسیاری از آنها چگالی بسیار کمی دارند، به این معنی که می توانند از چیزی فراتر از سنگ ساخته شوند. در واقع، به نظر می رسد که تعداد زیادی وجود دارد نیمی سنگ و نیمی آب شکل بگیرد

آب در سیارات فراخورشیدی

جیکوب بین، متخصص سیارات فراخورشیدی در دانشگاه شیکاگو که قرار است در آینده این موضوع را بررسی کند، می گوید: «وقتی این نتایج را دیدم، شوکه شدم. من و بسیاری از افرادی که در این منطقه کار می‌کردیم فکر می‌کردیم که همه این سیارات خشک و سنگی هستند.»

با این حال، این کشف به معنای وجود آب مایع در سطح همه این سیارات نیست. با توجه به اینکه بسیاری از آنها به ستاره های خود نزدیک هستند، باید در زیر سطح آنها آب وجود داشته باشد، همانطور که اروپا، کالیستو، گانیمد و آیو از قمرهای مشتری در نظر گرفته می شوند.

نتایج این مطالعات در مجله Science منتشر شده است.

اگر دوست داشتید، می توانید این مقاله را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید