کمدی سعودی؛ ریاض چگونه در جنگ روانی شکست می خورد؟



پس از هفت سال حمله به یمن و خروج از این کشور، عربستان باید دلیل شکست نظامی، سیاسی و تبلیغاتی خود در این جنگ ها را اعلام کند تا عده ای در مسیر درست قرار گیرند. گویی ماموریت عربستان شکست خود بوده است نه پیروزی بر دشمنان. پس از گذشت نزدیک به هفت سال از جنگی که ریاض در آن هیچ دستاوردی نداشته است، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان همچنان به اقدامات بی هدف خود ادامه می دهد و داستان جنگ خود با انصارالله را به کمدی تبدیل می کند که نیاز به بررسی دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه لبنانی الاخبار در تحلیل خود نوشت: این همان رنج و فقر اسفباری است که احمد عسیری، نماینده ائتلاف عربی در همان روزهای ابتدایی جنگ نشان داد. به گفته ترکی المالکی، نماینده فعلی اتحادیه عرب، در آستانه هفتمین سال جنگ، این فقر و رنج وحشتناک تر و غم انگیزتر شد. نه تنها از نظر تصورات غلط و اغراق هایی که در اجراهای اخیرش داشت، بلکه از نظر حرفه های خنده دار و اشک آور که در اجراهایش دیده می شد. علاوه بر آنچه در مأرب می گذرد، توسعه یک جبهه نخبگان در مجاورت نجران قدرت را از عربستان سعودی گرفته و مرزهای خود را در برابر انصارالله بدون پوشش رها کرده است.

کنفرانس مطبوعاتی المالکی هنوز شواهدی مبنی بر تبدیل فرودگاه صنعا به سایت پرتاب موشک بالستیک نشان نداده است و رسانه های سعودی و شورای خلیج فارس کمپین گسترده ای را بر اساس باورها و استدلال های نادرست درباره نفوذ اتحادیه عرب آغاز کرده اند. در جهان. هرم انصارالاسلام و مقیاس توسعه بر اساس اطلاعات خطرناک دریافتی از مرکز صنعا به لطف «جنگ مغزی» ریاض. اما به محض اینکه ترکی مالکی سخنرانی خود را آغاز کرد، به همان اندازه که از کارزار بزرگی که آغاز کرده بودند ناامید شدند.

ترکی المالکی در کنفرانس مطبوعاتی خود، خود را بیشتر به عنوان یک تحلیلگر سیاسی نشان داد تا یک مقام نظامی و به نمایندگی از یک ائتلاف نظامی که در یک جنگ هفت ساله درگیر بوده است صحبت می کند. او در واقع یک تحلیل سیاسی ارائه کرد که در آن اتهامات متعددی را علیه ایران و حزب الله لبنان به عنوان طرف های ثالث مطرح کرد که منجر به پیروزی انصارالله و شکست ائتلاف شد. با توجه به وخامت اخیر اوضاع در میدان، مالکی به دنبال ایجاد و توجیه حملات به مراکز غیرنظامی به دلیل فشار شدید مداوم بر کشورش و مزدورانش در جبهه‌های مختلف، به‌ویژه در مارب و غیره بوده است. به تازگی. به الجوف.

وی گفت: ما زمان و مکان حمله به این اهداف را تعیین خواهیم کرد. او می خواست بگوید هر بار که ائتلاف در جنگ نظامی شکست می خورد، دیگر به غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی توجهی نمی کند و به همه حمله می کند. او این تهدید را اینگونه توجیه کرد که “این با قوانین بین المللی بشردوستانه مطابقت دارد.” در واقع، مالکی بسیار تلاش کرد تا دستاوردهای یمنی ها در جنگ های نظامی و امنیتی را کوچک جلوه دهد. وی تمامی دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی یمن را به ایران و حزب الله ربط داد تا راهبرد عربستان در چند وقت اخیر حفظ شود. این استراتژی مبتنی بر تشکیل نیروی فشار بین المللی بر ایران و مقاومت لبنان است تا آنها را وادار به کمک به عربستان برای خروج آبرومندانه از جنگ یمن کنند. در اینجا ترکی المالکی همچنین با بیان اینکه حوثی‌ها تابع هیچ یک از طرفین نیستند، نظریه محکم کشورش درباره انصارالله را نقض کرد. اما هیچ برنامه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ندارند، اما برخلاف دستورات ایران و حزب الله هستند. هیچ چیز عجیبی در این مورد وجود ندارد. همانطور که عربستان سعودی درک نمی کند که چگونه انصارالله نمی تواند سلاحی در دست متحدانش باشد، نمی تواند باور کند که چگونه یک جنبش محاصره شده می تواند تسلیحات هوایی خود را مدرن کرده و معادلات بازدارندگی فعال علیه ائتلاف بزرگ نظامی عربی-آمریکایی ایجاد کند.

المالکی همچنین ویدئویی خنده دار را نشان داد که حتی فعالان لبنانی و یمن را مورد تمسخر قرار می دهد. این ویدئو حتی مگس های سایبری سعودی را که پیش از انتشار این ویدئو به شدت منتشر شده بود، در مقابل تمسخر شدید فعالان یمنی و لبنانی وادار به عقب نشینی کردند. او از طریق این ویدئو قصد داشت توانایی عربستان سعودی برای نفوذ و هدف قرار گرفتن هرم رهبری انصارالله را نشان دهد. اما معلوم شد که این یک ویدیو جعلی است که می توانست نسخه بهتری از نظر فرم و محتوا ایجاد کند. محتوای تبلیغات عربستان در این ویدئو جالب بود. هدف او در این ویدئو که کمتر از دو دقیقه به طول انجامید، این بود که بگوید الخدیده در دست صنعا است، نه به این دلیل که ائتلاف ضعیف است، بلکه به این دلیل که سازمان ملل با انصارالله همکاری می کند. مشکل دوم این بود که جنگ سوریه رو به پایان بود و در نتیجه حزب الله و نیروهایش از سوریه به یمن اعزام شدند. او می خواست بگوید عربستان با تمام محور خود در یمن می جنگد و نه فقط انصارالله برای توجیه شکست خود. موضوع سوم، لزوم کنترل دریای سرخ و سواحل آن و پیوند حمایت مالی و لجستیکی به بندر الحدیده بود. این اشاره جدیدی به سواحل یمن و نقش آن در مرحله بعدی جنگ است.

وی همچنین درباره لبنان گفت: جامعه جهانی باید برای پایان دادن به خصومت های حزب الله که به منطقه و لبنان آسیب رسانده و امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و جامعه جهانی را تهدید مستقیم می کند، تلاش کند.

لبنانی ها با این سرطان چه می کنند؟ – اعلام کرد. باید پاسخ جدی داد. این یک مسئولیت جمعی است. ما می دانیم که حزب الله در این عملیات تروریستی شریک است. ما ملایم هستیم اما ما فراموش نمی کنیم.

در پاسخ، مالکی به دلیل فقر در عربستان با انصارالله همدردی کرد. در حالی که ترکی مالکی تعداد پهپادها و موشک‌هایی را که از آغاز تجاوز به عربستان سعودی هدف قرار داده‌اند می‌شمارد، یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از عملیات صبح صحرا خبر داد که خواستار آزادسازی کامل این منطقه است. کشور. منطقه الیتما در نزدیکی نجران به رهبری عربستان سعودی. وی تاکید کرد: استان الجوف به طور کامل آزاد شده است. اما فقط چند منطقه کویری باقی مانده بود.

برای صنعا و ریاض، اهمیت نخبگان کمتر از مارب نیست. انصارالله اخیراً پیشنهادهای عربستان سعودی و ایالات متحده برای مذاکرات جدی حل و فصل را رد کرده و چشم انداز روشنی را برای چنین پیشنهادهایی ترسیم کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید