طرح های شهری با نیاز پایتخت همخوانی ندارد



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حمیدرز صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بازدید از منطقه 2 پایتخت با انتقاد از آسیب های پروژه های عمرانی به شهر، افزود: تهران محل کار متخصصان و مهندسان است. . او که در حوزه مدیریت شهری کارشناس است، جزئیات را برای اجرای پروژه ها دیکته می کند و اختیارات محدود کننده بسیار مضر است، همانطور که امروز می بینیم انحراف از برنامه های توسعه شهری چه آسیب هایی به شهر وارد کرده است.

وی ادامه داد: امروز دیگر طرح های عمرانی با نیاز شهر همخوانی ندارد و بهتر است به جای تجویز این طرح ها، الزامات و ملاحظات از جمله ملاحظات ژئوتکنیکی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای اجرای پروژه ها را به اطلاع شهرداری برسانیم. ” مسئولیت سایت ها و بقیه مسیر باید توسط کارشناسان شهرداری انجام شود.

صارمی با بیان اینکه بازنگری شهر صفر امروز مشکلی را حل نمی کند، افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که مردم و نه شهروند، سال ها برای گرفتن مجوز بلاتکلیف باشند و نشکند و به پایان برسد. کار.”

نماینده مردم شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر لزوم بهره برداری از ظرفیت های شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید حاکمیت محلی را تمرین کنیم و در این راستا با کمک شورای اسلامی شهر ما می توانیم ظرفیت قانونی را تقویت کنیم تا کارها را آسان تر کنیم.” در کار مردم ایجاد کنید.

ساماندهی نماهای شهر باید با اقدامات مثبت انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سیمای امروز تهران مناسب پایتخت کشور نیست، گفت: در زمینه ساماندهی سیما و منظر و نمای ساختمان باید کارهای مثبت انجام شود، یعنی معیارهایی برای نما داشته باشیم. و مسابقه نما. برای تشویق مردم و طراحان برای ایجاد نمای مناسب و خوب، خوبی داشته باشید.

معاون شهردار تهران افزود: توجه به کیفیت فضاهای عمومی شهر و کیفیت زندگی مردم ضروری است و ارتقای کیفیت فضا و کیفیت زندگی مردم نیازمند برنامه ریزی است. در ایجاد حس تعلق به شهر و محل سکونت.

لزوم تهیه الگوی تسهیل در صدور پروانه ساختمانی

صارمی طولانی بودن زمان صدور پروانه را یکی از دلایل نارضایتی شهروندان دانست و گفت: گرفتن پروانه ساختمانی امروز روحیه مردم را گرفت و وقت و منابع مالی آنها را هدر داد.

به گفته وی، اقدامات متعددی برای رفع این مشکل انجام شد، اما به دلیل نبود زیرساخت های لازم، فرآیندهای تکراری و فعالیت های مضاعف کارشناسان مختلف، هیچ کمکی برای تسهیل صدور پروانه ساخت صورت نگرفت. همچنین افزایش مهلت اخذ پروانه ساختمانی تا حدودی به دلیل دریافت استعلام از سازمان های خارج از مدیریت شهری است.

وی افزود: شهرداری تهران به عنوان نهادی که وظیفه مهم آن صدور پروانه ساختمانی است، باید الگویی برای تسهیل صدور پروانه ساختمانی تهیه کند و اولین گام برای این امر آسیب شناسی و شناسایی گلوگاه ها در فرآیند صدور پروانه ها و ارائه راهکار برای آن است. . به عنوان مثال، بخش‌های غیرضروری در این فرآیند وجود دارد که باید حذف شوند، یا برخی از پرس‌وجوها توسط چندین متخصص که ممکن است در کار متخصص باشند، اجرا می‌شوند.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: ثبت پروانه های ساختمانی از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین مهم است که نزدیکان نظام مهندسی درگیر در فرآیند صدور مجوز از شتاب لازم برخوردار باشند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا صارمی معاون شهردار تهران به همراه تعدادی از مدیران خود از منطقه 2 بازدید و در دیدار با معاون شهردار و مدیران مناطق، چالش ها و چالش های شهرسازی در این منطقه را بررسی کرد. …

دیدگاهتان را بنویسید