کره جنوبی در حال ساخت یک پهپاد رادارگریز برای مقابله با سامانه دفاع هوایی کره شمالی است.


در ماه ژوئیه، کره جنوبی اولین پرواز هوایی 33 دقیقه ای خود را با یک جت جنگنده KF-21 انجام داد که احتمالاً سیگنال واضحی را به کره شمالی ارسال کرد. اکنون گزارش ها نشان می دهد که کشور می خواهد پهپاد رادارگریز بدون سرنشین آن را قادر می سازد از پدافند هوایی یک کشور همسایه پنهان شود.

به گزارش بیزینس اینسایدر، قرارداد ساخت این پهپاد نه با شرکت صنایع هوافضای کره که سازنده جنگنده معروف KF-21 است، بلکه با این شرکت امضا شده است. هوای کره ای این کار انجام شد. نهاد تصمیم گیری در این زمینه آژانس توسعه دفاعی کره (ADD) است.

کره‌ای ایر می‌گوید: «ADD این اسکادران پهپاد را ظرف یک ماه توسعه خواهد داد. نوامبر سال گذشته طراحی اولیه خود را آغاز و به پایان رساند. این سازمان اکنون می‌خواهد با همکاری کره‌ای روی این طرح تفصیلی کار کند.»

جنگنده کره جنوبی KF-21

کره جنوبی در حال توسعه تجهیزات نظامی خود است

این شرکت اکنون مسئولیت توسعه سیستم ترکیبی سرنشین دار و بدون سرنشین را بر عهده دارد که در آن از سه تا چهار پهپاد رادارگریز در ماموریت های مختلف از جمله حمله به اهداف زمینی با این سامانه استفاده می شود. کره‌ای‌ایر می‌گوید: «اسکادران پهپادها نه تنها هواپیماهای سرنشین‌دار را پشتیبانی و اسکورت می‌کنند، بلکه می‌توانند مأموریت‌های خود از جمله نظارت، پارازیت الکترونیکی و حملات دقیق را نیز انجام دهند».

کره جنوبی سال هاست که پهپادها را توسعه می دهد، بنابراین ساخت این محصول چیز جدیدی نیست. اما این کشور می داند که نمی تواند تنها با هواپیماهای بدون سرنشین با کره شمالی بجنگد. جولای گذشته، آنها اعلام کردند که قصد دارند گنبد آهنین خود را توسعه دهند و می خواهند 2.6 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کنید.

در سال های اخیر، کره شمالی بیش از 13000 سلاح نظامی و موشک انداز را به نزدیکی مرز با کره جنوبی منتقل کرده است. اگرچه این دو شرکت در جنگ نیستند، اما در دهه 1950 با یکدیگر جنگیدند، و اگرچه در سال 1953 جنگ را متوقف کردند، اما هرگز به معاهده صلح نرسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید