همه چیز درباره سفر به قشم، جزیره ای بکر در خلیج فارس.


جزیره قشم زیبا و شگفت انگیز است. طبیعت مسحورکننده این منطقه در جنوب ایران، آن را به یکی از محبوب ترین گزینه های سفر در طول سال تبدیل کرده است. سنت های ساکنان این منطقه، صنایع دستی و خوراکی های آنها و البته خلیج فارس از دیگر دلایل اهمیت سفر به این منطقه است. توصیه می کنیم قبل از سفر به قشم نکات این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

دیدنی های قشم را بشناسید

قبل از سفر به این جزیره، با دیدنی های آن آشنا شوید تا بتوانید به راحتی علاوه بر بلیط تهران به قشم، سفر خود را در زمان مناسب برنامه ریزی کنید. در قشم جاذبه های فراوانی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنگل های حرا؛
  • دره ستاره ها;
  • جزیره هرمز;
  • قلعه نارنجی.

1. جنگل حرا

جنگل حرا یکی از خاص ترین جاذبه های جزیره قشم است. این جنگل در آب است و با بالا و پایین رفتن آب، درختانش زیر آب رفته و دوباره بیرون می آیند. درختان رشد کرده و پربرگ این جنگل عجیب در برابر آب شور دریا مقاوم هستند.

2. دره ستارگان

من خوبم

دره ستاره ها مکان عجیبی است. دارای صخره هایی با شکل عجیب و غریب است که در طول زمان و در اثر فرسایش خاک و زمین در مراحل و دوره های زمانی مختلف به وجود آمده اند. این دره در نزدیکی روستای برقه خلف قرار دارد که از آن به عنوان پاک ترین روستای ایران یاد می شود.

3. جزیره هرمز

اگر قصد سفر به قشم را دارید به جزیره هرمز بروید. این جزیره با خاک قرمز زیبای خود شما را شگفت زده خواهد کرد. جاذبه های بسیاری را در این جزیره و ساحل زیبای آن خواهید دید. در دره سکوت هرمز نیز می توانید سنگ های نمکی با شکل ها و اندازه های عجیب را ببینید. در بازدید از طبیعت زیبا و خارق العاده قشم مراقب باشید آسیبی به آن وارد نشود. حفظ نظافت و احترام به جاذبه های طبیعی وظیفه هر یک از ما در رابطه با این جزیره چشمگیر است.

4. قلعه پرتغالی ها

این قلعه توسط پرتغالی ها در زمان حضورشان در جنوب ساخته شده و معماری ایرانی و اسلامی در ساختار آن دیده می شود. پرتغالی ها در ایران تاب نیاوردند و شاه عباس آنها را بیرون کرد، اما قلعه ای که ساختند هنوز آنجاست و می توانید از آن دیدن کنید. این قلعه در ساحل واقع شده و ارزش دیدن را دارد.

چه فعالیت هایی در جزیره قشم وجود دارد؟

از تفریحات موجود در این جزیره باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیرجه زدن؛
  • پاراگلایدر؛
  • قایقرانی؛
  • شاتل سواری؛
  • سافاری؛
  • پرواز کردن
  • پاراسل.

این فعالیت های آبی هیجان انگیز و جذاب هستند و می توانید اوقات خوبی را در جزیره سپری کنید. با کمی تلاش و تحقیق می توانید بلیط ارزان پرواز قشم را در پلتفرم هایی مانند وب سایت ها و اپلیکیشن های معروف تهیه کنید. با خرید بلیط به جزیره بروید و لذت زیادی ببرید. مجموعه های تفریحی متنوعی که در آنجا وجود دارد نیز به شما کمک می کند اوقات بهتری داشته باشید.

بهترین اقامتگاه ها و هتل های قشم

چندین گزینه اقامتی در جزیره قشم وجود دارد. آنها پذیرای مسافران از بهترین هتل ها به مقاصد مختلف اکوتوریسم هستند. از بهترین مکان های اقامتی در این شهر باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل “خلیج فارس”;
  • هتل بوتیک فولتون;
  • هتل ژئوپارک;
  • اقامتگاه سروان امینی.

1. هتل خلیج فارس

هتل خلیج فارس در نزدیکی ساحل واقع شده است. برای عاشقان دریا و تماشای طلوع و غروب آن، هیچ چیز خوشایندتر از اقامت در چنین هتلی در سفر نخواهد بود. علاوه بر این، مسافران با شرایط بسیار خوبی در خلیج فارس مورد استقبال قرار می گیرند.

2. هتل بوتیک فولتون

این هتل بوتیک یکی از مجلل ترین هتل های قشم است. اگر می خواهید در طول اقامت خود در قشم احساس راحتی کنید و به بهترین نحو ممکن با شما رفتار شود، باید به رزرو اتاق یا سوئیت در هتل بوتیک فولتون فکر کنید.

3. ژئوپارک هتل

ژئوپارک یک هتل قدیمی است که بازسازی شده است. امکانات این هتل نیز مطلوب است و در عین حال نزدیکی آن به جاذبه هایی مانند قلعه پرتغالی ها یا بازار قشم، آن را به یکی از گزینه های اقامتی محبوب در جزیره در هنگام سفر تبدیل کرده است.

4. اقامتگاه سروان امینی

اگر می خواهید سفری متفاوت در قشم برای خود داشته باشید، بهتر است به جای اقامت در هتل، در اکوتوریسم اقامت کنید. این اقامتگاه ها مانند اقامتگاه کاپیتان امینی در حومه و خانه جزیره واقع شده اند و اقامت در آنها فضایی خاص و دلنشین دارد. این اقامتگاه نیز در کنار جنگل حرا قرار گرفته و امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد.

راهنمای خرید سوغاتی از جزیره

در سفر به قشم از بازارها و مغازه ها دیدن کنید و خرید سوغاتی را فراموش نکنید. برای خرید سوغاتی می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • قالی بافی در قشم بسیار جذاب است. از میان طرح ها و رنگ های فرش دستباف، گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به خانه ببرید.
  • لباس‌های محلی و جنوبی رنگارنگ و مزین به تزیینات زیبای هنرمندان قشمی است.
  • ادویه و خرمای جنوبی را برای سوغاتی بخرید. خرمای جنوبی طعم خاصی دارد و ارزش امتحان کردن را دارد، اما یادتان باشد که تند است. اگر چنین طعم هایی را دوست ندارید، بهتر است از خرید ادویه خودداری کنید.

با خرید بلیط قشم به جزیره بروید.

با خرید بلیط هواپیما قشم می توانید از تهران به جزیره بروید. این روزها که خرید بلیط هواپیما راحت‌تر از همیشه شده است، می‌توانید به راحتی با خریدی مناسب از یک بستر آنلاین معتبر، خود را برای سفر به جزیره آماده کنید. شرکت هواپیمایی قشم و سایر ایرلاین ها علاوه بر تهران از شهرهای مختلف کشور شما را به قشم می برند.

در پایان

اگر اهل سفر هستید، حتما دوست دارید جزیره زیبای قشم را ببینید. یکی از بهترین راه های رسیدن به این جزیره خرید بلیط هواپیما است. شما می توانید به راحتی و به سرعت با هواپیما به مقصد خود برسید. اگر بتوانید بلیط یک پرواز چارتر را پیدا کنید و هزینه کمتری بپردازید، حتی بهتر می شود و مدیریت هزینه هایتان برایتان راحت تر خواهد بود. در سفر به این شهر جنوبی، مناظر زیادی را کشف خواهید کرد که برخی از آنها شما را ول می کنند. فرصت دیدن این جزیره زیبا را از دست ندهید.

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با تجارت مهمان و عدم مسئولیت سایت در رابطه با آن منتشر شده است. اطلاعات تکمیلی

دیدگاهتان را بنویسید