همدانی: ضعف تیم در چرخش توپ است/ استقلال سال ها پشتوانه نداشت!


همدانی: ضعف تیم در چرخش توپ است/ استقلال سال ها پشتوانه نداشت!

پیشکسوت فوتبال ایران می گوید تیم ملی باید در خط هافبک بهتر بازی کند تا فرصت بیشتری برای مهاجمان این تیم داشته باشد.

ستار همدانی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت وگو با خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا درباره پیروزی تیم ملی مقابل عراق و صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: این صعود را به شما تبریک می گویم. این تیم توانست عملکرد خوبی داشته باشد و همه را راضی کند و تیم زودتر از حد انتظار به جام جهانی راه پیدا کرد. پس از ویلموتس، اسکوچیچ تلاش کرد تا اتحاد خوبی بین بازیکنان و تیم ملی ایجاد کند. او رفتار خوبی با طارمی داشت و سعی می کرد در برابر سلطه بازیکنان مقاومت کند. در بزرگ بودن طارمی شکی نیست اما همه بازیکنان باید مطیع کادر فنی باشند. جمع آوری این حواشی برای همه نیست و دیدید در بازی با سوریه و لبنان همه چیز طوری تنظیم شد که این مشکلات تکرار نشود.

وی ادامه داد: تخصص ما نباید بر اساس احساسات باشد. این تیم بدون شکست به جام جهانی رفت و این خلاصه خوبی است که اسکوچیچ رفت. برخی از کارشناسان معتقدند این مربی در حد تیم ملی نیست اما به نظر من این مربی خوب کار کرده است.

همدانی درباره مشکلات فنی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر بخواهیم در اوج فوتبال جهان باشیم اولین چیزی که صحبت می کنند بحث چرخاندن توپ است. تمام رویدادهای فوتبال با مالکیت توپ انجام می شود. به نظر من تیم در این زمینه ضعیف است. ما قرار است با تیم های شیک بازی کنیم و باید روی چرخاندن توپ کار کنیم تا حملات و نگه داشتن در آن جهت را توسعه دهیم. همه اینها در بازی های جام جهانی لحاظ می شود. آقای کیروش ساختار دفاعی ما را خیلی خوب ساخت و به ما گفت که تیم به این راحتی گل نمی زند. در خط حمله با توجه به امکاناتی که داریم می توانیم شرایط بهتری ایجاد کنیم. این به شرطی است که بهترین طرح حمله را در مرکز زمین داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد، فکر می کنم به یکی از قوی ترین تیم های جام جهانی تبدیل می شویم.

وی درباره تقابل تیم ملی با امارات صحبت کرد و همچنین در پاسخ به این سوال که رویکرد ملی پوشان در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی چگونه باید باشد؟ وی خاطرنشان کرد: این به دلیل رویکرد کادر فنی است. کادر فنی باید مشخص کند که چه می خواهد. یکی از رویکردها استفاده از بازیکنان تعویضی است، اما به نظر من باید از بازیکنان کلیدی استفاده کرد، زیرا این موضوع ارتباط زیادی با عملکرد ما در جام جهانی دارد. می توانیم این سه بازی را به عنوان بازی های تدارکاتی دنبال کنیم تا بتوانیم با خیال راحت لحظات فنی تیم را دنبال کنیم. ممکن است به دلیل تحریم ها در بازی های دوستانه دچار مشکل شویم.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که تیم ملی چگونه باید برای شروع جام جهانی 2022 آماده شود؟ وی گفت: باید اردوهای تدارکاتی و بازی های دوستانه خوبی با تیم های درجه یک دنیا برگزار شود. در جام جهانی می توانیم با تیم های مختلفی دیدار کنیم و بهتر است با تیم های مختلف بازی های دوستانه انجام دهیم تا از نظر تاکتیکی و روحی پیشرفت کنیم. این امر مستلزم برنامه ریزی جدی فدراسیون برای تحقق این امر است.

یکی از پیشکسوتان تیم فوتبال استقلال درباره شرایط آبی پوشان پایتخت گفت: استقلال شرایط خیلی خوبی دارد. با تغییر رهبری و حمایت مجیدی از سوی آقای آجورلو، شرایط برای آبی ها بسیار بهتر شده است. این تیم در این نیمه توانست قهرمان شود و آمارها نشان می دهد که عملکرد مجیدی در این نیمه خوب بود. کادر فنی استقلال با کمترین گل خورده و بدون باخت بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است. وقتی به آمار نگاه می کنیم، می توانیم به استقلال نمره قبولی بدهیم و امیدوارم استقلال در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی شود. استقلال سال هاست که به دلیل سوء مدیریت آسیب دیده است و متاسفانه مدیران قبلی به استقلال کمک نکردند و فقط آسیب دیدند.

همدانی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال در نقل و انتقالات باید بازیکن جذب کند؟ او گفت: «فوتبال جهان در حال حاضر روی وینگرها متمرکز است. با توجه به شرایط بازیکنان، ام یمگا در پست وینگر عملکرد خوبی داشت و حسین زاده نیز در پست وینگر نقش بسزایی داشت. مهدی پور در خط هافبک خوب کار کرده و باید یک بازیکن اضافه کنار مهدی پور باشد. تعداد گل های تیم نشان می دهد که در دفاع عملکرد خوبی داشتیم.

وی در پایان گفت: اگر خط هافبک تقویت شود، نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود. اگر استقلال در این چند سال موفق نبوده به این دلیل است که او جای پایی نداشت و در پست های مختلف مشکل داشت. حالا سید حسین حسینی در خط دروازه بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته و سیاوش یزدانی در خط دفاعی اوضاع را کاملاً در اختیار دارد. مهدی پور در خط هافبک نیز کاملا از زمین بازی آگاه است و کار خود را انجام می دهد. در خط حمله با اینکه کاملا با این ژست موافق نیستم اما این بازیکن از دستورات کادر فنی پیروی می کند. در کل ساختار دفاعی و خط حمله استقلال شکل گرفته است و امیدوارم این تیم بتواند فوتبال زیبا و تقویت خط هافبک را به نمایش بگذارد و در نیم فصل دوم بتواند به زیبایی هرچه بیشتر فوتبال بازی کند و تبدیل شود. یکی از مدعیان قهرمانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید