مناسب ترین سبزیجات برای یک ترشی خوشمزه


خیارشور یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین چاشنی های غذایی است که برای تهیه آن خیارشور را برای مدت معینی در آب نمک قرار می دهند و با مواد دیگر مانند سرکه، سبزی، سیر و … مخلوط می کنند و مقدار کمی سبزی به آن اضافه می کنند. خیارشور به آن طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد و طعم خیارشور شما تا مدت‌ها در خاطرتان می‌ماند. اگر نمی دانید چه سبزیجاتی را به ترشی های خود اضافه کنید، این قسمت از ویکی گردی را ادامه دهید.

ترخون

ترخون یکی از سبزیجات معطری است که در تهیه ترشی استفاده می شود و طعم خوبی به آن می بخشد. ترخون حاوی پتاسیم، منیزیم و ویتامین های A و C است و منبع بسیار خوبی از آهن، کلسیم و منگنز است. از این سبزی در آشپزی نیز استفاده می شود. ترخون به دلیل خواصی که دارد به درمان بیماری های خاصی کمک می کند. استفاده از ترخون باعث دفع سموم بدن و پاکسازی کبد و روده می شود.

یکی دیگر از سبزیجاتی که در ترشی استفاده می شود گشنیز است. گشنیز سرشار از آهن و کلسیم است و دارای اثر آنتی هیستامین قوی است که می تواند آلرژی های فصلی و تب یونجه را کاهش دهد. گشنیز شبیه جعفری است، اما برگ های آن بسیار نرم تر از جعفری است. برگ گشنیز طعمی مطبوع و آشنا دارد و معمولا به صورت خام یا خشک در آشپزی استفاده می شود.

تبدیل شود

شوید سبزی معطر و طعمی مطبوع است که در آشپزی کاربرد فراوانی دارد و در غذاهای مختلف به صورت خشک و تازه استفاده می شود. شوید از نظر طبیعت گرم و خشک، کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. شوید حاوی منیزیم، اسید فولیک، آهن، کلسیم، ویتامین B6 است. پتاسیم، منگنات و آنتی اکسیدان هایی که رادیکال های آزاد را از بین می برند.

نعنا و ریحان

نعناع و ریحان سبزیجات معطری هستند که می توان از آنها برای تهیه ترشی استفاده کرد. ریحان و نعناع از پرمصرف ترین سبزیجات هستند و در وعده های غذایی سبزیجات از آن ها بسیار استفاده می شود. برای طعم دادن به ترشی می توانید از ریحان و نعناع به دلخواه استفاده کنید.

تند

مرزه گیاهی تند و تند با برگهای صاف و گلهای ریز است که می توان از آن در ترشیجات استفاده کرد. سبزی مرزی سرشار از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین ها، مغذی و کم کالری است که به شما امکان می دهد در هنگام پخت از طعم غذا لذت ببرید.

طرز تهیه خیارشور با سبزیجات

  1. برای تهیه خیارشور با سبزیجات، خیارهای کوچک را انتخاب کرده، بشویید و خشک کنید.
  2. آب و نمک را در ظرفی با هم مخلوط کنید و بگذارید خنک شود.
  3. سپس سرکه را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  4. خیارها را در ظرف شیشه ای بریزید.
  5. سبزیجات معطر مانند شوید، ترخون، نعناع خشک، ریحان خشک و … را خرد کنید (سبزیجات معطر را به دلخواه و به سلیقه انتخاب کنید) و به همراه سیر اضافه کنید. به جای سبزیجات تازه می توان از سبزیجات خشک استفاده کرد.
  6. در پایان شیشه را با آب نمک و سرکه حل شده پر کنید تا خیارها کاملا در آب نمک فرو بروند.
  7. در شیشه را با درب ببندید و در یخچال قرار دهید، البته می توانید ترشی را در جای خنک هم قرار دهید، زیرا نگهداری ترشی در جای گرم منجر به کپک زدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید