محققان: بازی های رایانه ای مهارت های تصمیم گیری را بهبود می بخشد


محققان دانشگاه ایالتی جورجیا در تحقیقات جدید دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش می کنند بازی های کامپیوتری آنها مهارت های تصمیم گیری بهتری در حوزه های حسی-حرکتی دارند و فعالیت نواحی کلیدی مغزشان نیز در مقایسه با افراد غیربازی کننده بیشتر است.

به گفته موکش دامالا، یکی از محققین ارشد این مطالعه، اکثر جوانان امروزی مسن تر از سه ساعت آنها به مدت یک هفته بازی های رایانه ای انجام می دهند، اما اثرات مفید آنها بر مغز به طور دقیق شناسایی نشده است، اما یک مطالعه جدید به سوالات دانشمندان پاسخ داده است.

تاثیر بازی های کامپیوتری بر مغز

لازم به ذکر است که در طی این مطالعات، دامالا با تیم جردن، یکی دیگر از محققین ارشد این مطالعه همکاری داشت. جردن که در سال 2021 دکترای خود را در رشته فیزیک و نجوم از همان دانشگاه دریافت کرد، از دوران کودکی با یک چشم خود مشکل داشت.

هنگامی که جردن 5 ساله بود، به عنوان بخشی از آزمایشی، از او خواسته شد تا در حالی که چشم خوب خود را بپوشاند، بازی های رایانه ای انجام دهد تا بینایی چشم ضعیف خود را بهبود بخشد. خوشبختانه، این آزمایش غیرمعمول جواب داد و بینایی ضعیف جردن به طور قابل توجهی بهبود یافت.

سرانجام، این مشکل جردن و دامالا را برانگیخت تا در مورد تأثیر بازی های رایانه ای بیشتر تحقیق کنند.

تاثیر بازی های کامپیوتری بر مغز

دانشمندان تأثیر بازی های رایانه ای را بر مغز آزمایش خواهند کرد 47 دانش آموز از آن استفاده کردند 28 انسان آنها طبق معمول بازی های رایانه ای انجام می دادند 19 نفر آنها به هیچ وجه گیمر محسوب نمی شدند.

شرکت کنندگان آزمایش را در داخل یک دستگاه تصویربرداری انجام دهید WRI (تشدید تصویر مغناطیسی عملکردی) دروغ می‌گفتند و وجود یک آینه به آنها اجازه می‌داد سیگنال را ببینند، که بلافاصله با نمایشگر با نقاط متحرک همراه شد.

تاثیر بازی های کامپیوتری بر مغز

در ادامه از این افراد خواسته شد تا جهت حرکت این نقاط متحرک را با استفاده از کلیدهای موجود در دست چپ یا راست خود تعیین کرده و اعلام کنند. آنها همچنین باید در برابر فشار دادن یک کلید مقاومت کنند مگر اینکه نقاط در جهت خاصی حرکت کنند.

نتایج این مطالعه نشان داد که گیمرها واکنش نشان می دهند سریعتر همچنین دقیق تر علاوه بر این، به گفته محققان حاضر در این مطالعه، نتایج فوق نشان داد که بازی به طور بالقوه می تواند چندین فرآیند فرعی را در زمینه احساس، ادراک و آگاهی افزایش دهد و در نهایت مهارت های تصمیم گیری را بهبود بخشد.

تاثیر بازی بر مغز

آنها همچنین اظهار داشتند که در این آزمایش هیچ سازش یا نقطه نزدیکی در نتایج مربوط به وجود ندارد دقت همچنین سرعت اینطور نبود و گیمرها در هر دو زمینه بهتر عمل کردند.

در خاتمه با استناد به محققین این مطالعات باید گفت که نتایج فوق تنها آغازی برای درک ما از تأثیرات بازی های رایانه ای بر مغز است و تا حدودی مشخص کرده اند که این بازی چه کاربرد بالقوه ای می تواند داشته باشد. یک شخص. زمینه ای برای افزایش فعالیت های هدفمند.

دیدگاهتان را بنویسید