دولت حل مشکل استقلال و پرسپولیس را نمی خواهد / AFC نیت خوبی ندارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، داریوش مصطفوی در خصوص جدول زمانی پنج روزه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استقلال و پرسپولیس برای رسیدگی به مشکلات و خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: خیر. در شرایط فعلی فدراسیون فوتبال بیشترین همکاری را با باشگاه ها به خصوص استقلال و پرسپولیس دارد. عزیزی خادم (رئیس فدراسیون) حتی در دیدار ما با سفر این دو باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد.

وی افزود: وظیفه کمیته بدوی و استیناف این است که تمامی اطلاعاتی که کنفدراسیون ارائه می دهد در اختیار این باشگاه ها قرار دهد. در اینجا دو مورد بحث شده است. یا باشگاه ها کم کار کرده اند یا کل دولت کم کار کرده است. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و ریاست آن بر عهده وزیر ورزش است. سلطانی فر، سجادی یا علی آبادی. همه دوست دارند وزیر شوند. این مشکل بسیار بزرگی است که کنفدراسیون آسیا بارها به ما گفته و ما هم اعلام کرده ایم. ما نمی خواهیم این مشکل حل شود. من صریح صحبت می کنم؛ دولت نمی خواهد این اتفاق بیفتد.

رئیس کمیته استیناف مجوزهای حرفه ای با اشاره به جزئیات مشکلات سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل گهر تاکید کرد: گل گهر جزو این برنامه نیست و کامل ترین و بی عیب ترین پرونده را دارد.

مصطفوی درباره اینکه نام گل گهر در کنار استقلال و پرسپولیس آمده است، توضیح داد: آنها اشتباه کردند.

وی با اشاره به مشکلاتی که پرسپولیس اخیرا در مورد سرمربی آرژانتینی حل کرد، افزود: باشگاه پرسپولیس با خواکین و کالدرون تسویه حساب کرد اما در اسناد ارسال شد. روزی روزگاری کنفدراسیون حسن نیت داشت و با دوستانه حل و فصل شد. به نظر من امروز کنفدراسیون غیردوستانه است. ما هر چه باشگاه ها هشدار دادند را گفتیم و آنها زحمت کشیدند. جایی اتفاق نمی افتد. آجورلو و صدری چگونه می توانند 300 میلیارد بدهی مالیاتی را پرداخت کنند؟

مصطفوی در گفتگو با خبر با بیان اینکه حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا مشروط بود گفت: سه ماه دیگر گذشت. ماده 8 بند 30 بیان می کند که می توانید جریمه، تعلیق یا اقدامات دیگری انجام دهید. طبق این ماده گفتیم برای باشگاه های فولاد، پرسپولیس، استقلال، گل گهر، سپاهان و تراکتور که نبض زندگی ورزشی هستند مهلت بدهیم و این در اختیار کمیته استیناف قرار گرفت. جلسات متعددی داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پنج روز دیگر مشکل استقلال و پرسپولیس حل می شود؟ وی تصریح کرد: فردا باید ملاقات کنیم. کنفدراسیون این را به دلایلی گفته است. ما در اینجا دو حریف داریم. مخالفان در داخل و مخالفان در خارج. کنفدراسیون دشمن ما نیست، کمک ماست، اما در درون ما مشکلاتی وجود دارد و اطلاعات غلط می دهند. فردا جلسه داریم امیدوارم با افراد حقوقی و مالی بتوانیم کنفدراسیون را قانع کنیم و هر مشکلی را حل کنیم. مالکیت مشترک و اینکه باشگاه های ما مالیات سنگینی دریافت می کنند دو موضوع عمده است. هدف ما توهین به هواداران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید