جلسه هماهنگی به مناسبت 14 و 25 خرداد برگزار شد



اولین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ویژه گرامیداشت 14 و 15 خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد صبح روز سه شنبه 29 اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد. شورای هماهنگی تبلیغات.

به گزارش ایسنا، به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در ابتدای این جلسه انسیه خزعلی، بانوان معاون رئیس جمهور و همچنین مسئولین مقبره امام خمینی (ره)، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری، حضور یافتند. ، معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های شورا. ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت دو مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و قیام سرنوشت ساز پانزده خرداد گفت: خردادماه سالروز عروج ملکوتی نیز بزرگ است. مردی که همه ما، مردم ایران و حتی مردم منطقه و کل جهان اسلام مدیون او هستیم. زیرا امام خمینی رحمه الله اسلام را از غربت و مردم مسلمان ایران را در عزت و جلال شایسته مکتب اسلام بیرون آورد. رسیدن

عرب انصاری یادآور شد: در چند سال گذشته شیوع ویروس کرونا باعث شده برخی مراسم ها به صورت محدودتر برگزار شود. اما خوشبختانه امسال نیز با پایان یافتن این بیماری می توانیم همچون گذشته با حضور پرشور مردم و علاقمندان به موقع مراسم و رویدادهای بزرگی را برگزار کنیم و رویدادهای ملی و مذهبی را آن گونه که شایسته است ارج نهیم.

وی گفت: تاریخ ثابت می کند که امام خمینی (ره) در زمانی نهضت خود را آغاز کرد که بسیاری از مردم ایشان را از آن برحذر داشتند، اما در نیات و اهداف ایشان تخطی صورت نگرفت و به خدا توکل کرد و با عزمی راسخ نهضت اسلامی را آغاز کردند. و می دانست که هر که بر خدا توکل کند و راه حق را طی کند، خداوند او را در این راه یاری می دهد و به موفقیت می رساند.

عرب انصاری افزود: این ایمان و اعتقاد به امام خمینی (ره) قدرت داد تا با استحکام گام و صلابت گفتار در راه انقلاب قدم بگذارد و به مجاهدی مجاهد تبدیل شود که انقلاب اسلامی 22 بهمن را به یاری خداوند و یاری خداوند به انجام رساند. حمایت مردم

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی با رهبری این مقام معظم رهبری در مدت 10 سال سه نیرو و سازمان و دستگاه قوی با حمایت مردم ایجاد شده است. و کارها و فواید زیادی برای کشور داشته است، گفت که ما همچنان از این مواهب برخورداریم.

عرب انصاری تصریح کرد: امروز با رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حیات سیاسی این جریان و آرمان های امام خمینی (ره) و نهضت ایشان رو به جلو است و باید قدردان این نعمت باشیم. . رهبری ایشان و تلاش برای تحقق آرمان های ائمه انقلاب. شایسته اجراست.

وی با بیان اینکه مردم همواره تمایل و علاقه خود را برای حضور در مراسم و مراسم نشان داده اند، گفت: امسال این تمایل و اشتیاق در بین مردم وجود دارد و باید برای پذیرایی از مردم و علاقه مندان برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهیم. امام.» ما راشل را در مراسم 14 ژوئن ارائه خواهیم کرد.

عرب انصاری در پایان تصریح کرد: امام خمینی (ره) دارای روحیه هوشیاری و آگاه به اعمال و اعمال ما هستند و باید با مجدانه افکار و آرمان های ایشان را برای نسل جوان حفظ کنیم و اهداف انقلاب را محقق کنیم. نماز خواندن.

معاون حقوقی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در امور مجلس و استان ها با اشاره به اینکه برنامه های این دو رویداد در سال جاری به نحو احسن برگزار می شود، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تمام استان های کشور و برنامه ریزی برای برگزاری مراسم باشکوه در 14 و 15 ژوئن شروع شده است.

بسیاری از ابعاد شخصیتی امام راحل برای نسل جوان ناشناخته است.

همچنین عسگریان معاون فرهنگی ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در روز یازدهم بهمن ماه سال گذشته که بر سر مزار امام راحل مشرف شدند تاکید کردند که مراسم 23 خرداد 1402 باید باشکوهتر از این مراسم برگزار شود. هر سال. .

وی افزود: پس از گذشت 2 سال از شیوع ویروس کرونا و تعلیق جمعیت، امسال خوشبختانه پذیرای علاقه مندان به حضور در این مراسم در حرم مطهر امام راحل هستیم و در این راستا برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا سال مراسم با شکوه تر بود.

عسگریان تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی، هنری و آموزشی منحصر به 14 خرداد و حرم آن حضرت نیست و باید مقدمه ای برای بازخوانی اندیشه های بلند امام و سیره این امام بزرگوار در طول سال باشد.

وی بیان کرد: مراسم 23 خرداد امسال باید فرصتی برای ادامه این مسیر در طول سال باشد و محدود به سالگرد درگذشت وی نباشد.

معاون فرهنگی ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) یادآور شد: نسل جدید امام راحل را به درستی نمی شناسند و عظمت وجود آن حضرت را درک نمی کنند. لذا ضروری است مجموعه فرهنگی، هنری و تبلیغاتی امسال به مقدمه و فرصتی برای بازخوانی اندیشه و سیره امام برای نسل امروز تبدیل شود.

ابعاد وجودی امام را باید در عرصه های مختلف تبیین کرد.

در این جلسه حجت السلام والمسلمین همتی معاون پژوهش و برنامه ریزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان تاثیرگذاری امام خمینی (ره) بر تاریخ اسلام و تاریخ معاصر جهان گفت: شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی بعد از پیامبران خدا و اولیای الهی با هیچ شخصیتی قابل مقایسه نیست، ایشان دلیل و نشانه عظمت خداوند بود.

وی افزود: منظومه فکری امام راحل که مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها به آن اشاره کرده اند هنوز به خوبی شناخته نشده است و باید میزان وجود امام راحل در عرصه های مختلف به طور کامل تبیین شود. بسیاری از مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم ناشی از عدم درک کامل فکری امام است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی شورای هماهنگی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال 1400 مبنی بر ویژگی های بارز شخصیتی امام، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود امام را امامی تحول آفرین و تحول آفرین نامیدند. این تفاسیر باید دوباره خوانده شوند و در فرآیند برنامه ریزی سیستم مورد توجه قرار گیرند.

همتی گفت: انقلاب اسلامی گروهی است که می‌خواهد تغییر کند و باید این تحول را در همه ابعاد زندگی خود ایجاد کند. منظومه فکری امام باید بازخوانی شود و در تهیه کلیه اسناد ملی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به تهیه و تنظیم دستورالعمل جشن رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد و همچنین برنامه های پیشنهادی برای تمامی تشکل های عضو شورای هماهنگی در این دو مناسبت، گفت: بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نظام فکری امام در خط مشی کتاب و برنامه های پیشنهادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

جايگاه والايي كه امام خميني (ره) براي جايگاه و منزلت زن در نظام جمهوري اسلامي قائل بودند، تبيين و بازخواني لازم است.

در این جلسه انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به اینکه سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر در حال نزدیک شدن است بخشهایی از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) همزمان با این روز (31 اردیبهشت ) رضوان الله تعالی علیه) با موضوع جایگاه و جایگاه زن در اسلام و اهمیت نقش زن و دختر در خانواده و جامعه در جمهوری اسلامی تهیه و منتشر شده است. می تواند مقدمه خوبی برای آغاز 14 خرداد امسال باشد.

وی در خصوص موفقیت دختران ایرانی و کسب مقام دوم آسیا در مسابقات اسکیت قهرمانی بانوان آسیا گفت: بانوان ایرانی در تمامی زمینه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی موفق تر از دختران سایر کشورهای منطقه هستند و دلیل این امر این است. زیرا این محیط زیست است. . بسیار عالی و بجاست که جمهوری اسلامی زمینه حضور زنان در عرصه های مختلف را فراهم کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان تاکید کرد: محیط سالم موجب رشد و بالندگی زنان در عرصه های مختلف شده است و این امر ضروری است، تصویر و نگاه زیبایی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دارند. دارند. باید به شأن و جایگاه زن در جامعه و نظام جمهوری اسلامی بازخوانی و برای زنان و جوانان تبیین شود، زیرا بسیاری از این دستاوردها و موفقیت ها در سایه همین نگاه و تفکر زیبا محقق شده است.

در ادامه هر یک از حاضران به بیان برنامه های گروه خود برای بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید