اندونزی دومین تولید کننده کبالت شد



به گفته موسسه کبالت بریتانیا، اندونزی در سال گذشته به دومین تامین کننده کبالت جهان تبدیل شد و جمهوری دموکراتیک کنگو در رتبه اول قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، کبالت یک عنصر ضروری برای باتری‌های لیتیوم یون قابل شارژ مورد استفاده در خودروهای الکتریکی است که انتظار می‌رود با توجه به تلاش صنعت خودروسازی برای دستیابی به اهداف آلایندگی، فروش آن در سال‌های آینده افزایش یابد.

بر اساس گزارش این موسسه، تولید کبالت اندونزی از 2700 تن در سال 2021 به 9500 تن در سال 2022 افزایش یافته است. علاوه بر این، این موسسه گزارش داد که عرضه کبالت همچنان در حال افزایش است، در حالی که تقاضا به ویژه برای لوازم الکترونیکی قابل حمل کاهش یافته و قیمت فلز کبالت از آوریل تا پایان سال به نصف کاهش یافته است.

قراردادهای کبالت بورس کالای شیکاگو نشان می دهد که قیمت ها در سال گذشته بیش از 60 درصد کاهش یافت و به 15 دلار در هر پوند رسید.

بر اساس گزارش رویترز، تجزیه و تحلیل داده های این موسسه نشان می دهد که خودروهای برقی 74000 تن یا نزدیک به 40 درصد از کل تقاضا را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند که در مقایسه با 56000 تن یا 34 درصد در سال 2021 افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید